dem fina stunderna...

12 Aug, 2009 - 14:07 ☆ glada dagar
Livet har sina goda mysiga stunder! Har redan upptäckt flera och dagen är inte slut på länge! Kan det bli bättre:)

1) Jag vaknade av att klockan ringde 8 för jag hade bestämt mig för att ta en morgonpromenad. Tittade ut genom fönstret och såg bara regn regn regn... Snabbt skuttade jag tillbaka till sängen och kände att jag värd att sova någon timme till:)


2) När jag steg upp någon timme senare hade det slutat regna och vad passar bättre då än en liten joggingtur?:)
Blev ett lugnt löppass av två orsaker. Dels har jag varit sjuk så länge o vill inte riskera att bli det igen,och dels för att jag inte hade ätit någon frukost och därför inte hade några kolhydrater som energikälla....
Blev en riktig mysrunda runt grisberget, känna in kroppen efter en lång tids vilande och få igång lite förbränning:) hihi


3) När man har tränat på morgonen är det så himlans gott att äta en ordentlig frukost!
Min favorit är havregrynsgröt! Knäck en äggvita över, strö i lite solrosfrön, ringla över honung, avsluta med massa kanel och mjölk!:) Vilken rivstart va??:)


4) Nu när sommaren börjar lida mot sitt slut gäller det att ta vara på stunderna när man kan ha på sig blommiga sommarklänningar!:)


5) Har hittat ett recept i nya numret av topphälsa med citronkyckling som jag ska testa idag till middag!
Låter så gott.... o det luktar alltid så häligt när man lagar mat med citron!



Livet är fullt med härliga stunder! Det gäller bara att se dem!:)
Nu tittar solen fram också, känner på mig att det kommer bli en underbar dag!!

Kommentarer
Anna & Freddie säjer:

Heej gumman!! Jag har hunnit köpa en liten present åt dig, kom på att du fyller år om inte allt för länge så såg en sak som fick mig att tänka på dig ;P Jo flytten har gått bra, mycke fix kvar hemma bara å att vänta på tapeter och såntgör att det inte blir riktigt färdigt. Dock ont i ryggen så jag försöker vila och lillebror har bott här sen isöndags =) Mys med lillebror, visst då? Jaa vi måste ses snart,promenad fredag på dan? Puss å kram saknar dig

2009-08-12 @ 16:31:12
Blogg/Hemsida: http://jakiya.bloggagratis.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback