Kära dagbok

17 Aug, 2009 - 01:46 ☆ glada dagar
Jag ska snart sova! måste snart sova. För jag är faktiskt ordentligt trött och ska stiga upp tidigt imorgon för att ta vara på dagen.

Fastnade i att läsa mina gamla dagböcker såhär i natten... Haha läser dagbok nr 5 från 1997 när jag gick i 7an. :)
Har skrivit mer än 40 dagböcker, och sanningen är att jag skriver än idag. Har alltid älskat att skriva dagbok, har väl varit mitt sätt att tänka o fundera över allting. Behovet att få skriva av sig...

Har fnissat här för mig själv när jag läst om lilla Pe som;

 -fyllde 13 år och fick en ny stereo av mamma o pappa. Hanssons cd skiva gick varm och jag var hemligt kär i Taylor
- Tyckte det var livsviktigt att vinna över killarna när vi hade basket på idrotten
- Blev ihop med Fabbe som var den snyggaste killen i klassen
- lånade kläder av storasyster när det var dags för malmia discon
- Prenumenerade på tidningen OKEJ
- Cyklade runt på Kirunas gator med kompisarna, eller bara stod o hängde utanför "kånka" (konsum)
- Var med sin bästis Ika varenda dag
- Hade ångest för att hon inte hade tränat på glosorna
- ramlade ner från ett bord i skolan och fick en jättebula o hjärnskakning
- Var glad över att kusin Micke började i samma klass
- Älskade att brevväxla med Anna, Lina, Juulia, Anna.F, Ullis o Emma holma
- Längtade efter att få ta över storebrors rum
- Avskydde läraren
- Hatade verkligen att förlora mot killarna på idrotten!
- Hade en hemlig klubb med Ika
- Inte gillade att storasyster flyttade hemifrån, men älskade att ha filmkväll o få sova över hos syrran

Det bästa med dagböcker är att man får uppleva allting en gång till när man läser och minns:)

Kommentarer
Anna & Freddie säjer:

Jag har haft bränna dagböcker perioder, fy på mig känner jag så här i efterhand. Men jag har för mig att jag ska ha kvar nå brev från dig, ika å Li här någonstans :P Eller snarare hos mina föräldrar kanske. Shit pommes har han gift sig, när tusan blev han mer vuxen än oss? :P Jaaa hälsa på snart!! Miss you. Puss kram

2009-08-17 @ 15:36:45
Blogg/Hemsida: http://jakiya.bloggagratis.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback