En hel massa saker:)

31 Jul, 2009 - 23:37 ☆ glada dagar

Jag hittade massa roliga saker när jag var hem till Kiruna och rensade i huset!
Som till exempel min ett års förstoring:)
Tänk att jag varit så liten och oskyldig en gång....


Mitt fina kort på gammelmormor som jag fick när hon gick bort för nu många år sedan....
Hon var min favorit tant, hade alltid så fina klänningar o hattar och massa smycken....:)
Jag älskade att hälsa på hos henne och äta apelsin o dricka mjölk!
Jag var 11 ungefär när hon dog så jag har många minnen av "thulemommo" som hon kallades av oss!

Vad säger ni lillebror o storebror? visst ser de konstigt ut när våra gamla rum är tomma...:(


Hittade mitt lucia kort från tiden när jag blev Kirunas lucia:)
Och kortet på min klass när vi tog studenten:)


Min dagboks samling hittade jag... under många många år har jag skrivit dagbok.
Det är med skratt, tårar o en aning ångest jag läser dem igen... haha:)
Idag när jag läste slog det mig att det inte var så enkelt att gå i åk 5 på bergaskolan i Kiruna och vara stört förälskad i en kille i klassen under... hehe:)


woho jag hittade min balklänning i en låda:)
Var tvungen att testa den igen, har inte haft på den sedan student balen tror jag....



En annan underbar klänning jag hittade igen var denna röda som är min gammelmormors gamla:)
Den måste bara sys in lite... sen kommer jag vara så fin så fin i den!



Lappen från BB när jag föddes dök upp i mina gamla papper....


Likaså min första lock och mitt dopminne....


Tidningsurklipp från tiden när jag höll på mycket med teater och blev milleniets första lucia!:)


Programbladet från våran slutshow på musikalutbildningen på umeå dansskola!
Omdömen från åk 8 - som inte var som jag ville minnas.. haha tydligen var en surrig elev som bara gjorde de jag va tvungen att göra o inte mer, jag smet gärna undan från det som var tråkigt och var mer negativ än jag kom ihåg:P....(Men jag var duktig på bild och gillade att skriva:))!
Studentmössan med alla fina hälsningar dök också upp:)!


Mitt första pass när vi skulle fara till Spanien :) (blev en hel massa resor till spanien efter den..)

Ja de dyker upp en massa roliga saker när man rensar och packar ihop ett hus:)

Kommentarer
josefine säjer:

fan va snygg du är pe ;D

2009-08-01 @ 23:16:49
Blogg/Hemsida: http://lillasysterochstorasyster.blogg.se/
fröken pe säjer:

äsch.. de e ju du som e snygg jossan;)

2009-08-02 @ 23:49:07

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback