lappsjuka

16 Jun, 2009 - 22:46 ☆ glada dagar


Vinterblomma?

4 GRADER OCH REGN!
Så härligt var det hemma i Kiruna... hojja!
Det känns som höst och INTE som sommar...

Storebror är i Spanien på semester i 30 graders värme, och han tyckte Kiruna ändå har sin charm med iskalla vindar och några få plusgrader! Han har lappsjuka sa han o längtar hem till norrland!(han bor i örebro) lätt för han att säga när han slipper vara där o frysa..haha

Nåja Kiruna har väl sin charm:) trots att det blev en snabb visit denna gång så var det skönt att få komma hem!:)
Å blommorna inomhus överlever ju iaf även i de kyliga "sommarvädret"


Jag har fått några saker bekräftat för mig än en gång hemma i Kiruna;

1) En sugbil har många arbetsområden. Som att rensa avlopp och ogräs i rabatten... galet men sant!
2) Lastbilar är fruktansvärt stora o en skräckblandad förtjusning bubblar i mig varje gång jag står nära en!
3) Snus smakar godare hemma i köksbordet efter en kopp kaffe med mamma o pappa
4) Det bästa jag vet är mommo mat
5) Inget värmer så mycket som en stor mommo kram!
6) Min mamma har världens vackraste ögon
7) Det är aldrig så roligt att sjunga som i 40 mil i bilen med mamma. :)
8) Barn med kiruna dialekt - det om något är ändå charmigt
9) Att vara danslärare måste vara det bästa yrket
10) om jag var en fjäder skulle jag be någon sträcka ut mig så jag kunde ha huvudet i Kiruna och kunna titta på den vackra staden med mina stora ögon, och ha fötterna i Piteå och dansa runt på stadens gator:) 




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback