avundsjuka!!

21 Okt, 2009 - 11:29 ☆ glada dagar
"Du är så jävla nonchalant!!" - oj så många gånger min storebror har sagt det till mig, och ibland har jag fått en ordentlig smäll på axeln samtidigt...

Haha.. jag är verkligen obrydd och kanske nonchalant. Jag orkar inte bry mig och jag tänker inte efter..
Jag är förvirrad o flummig och vill bara dansa in våren eller någon annan årstid.
(Så tror jag brorsan skulle förklara sin kära lillasyster.. haha) 

Jag önskar att jag var intresserad av att sätta mig in i lite djupare saker än att träna hårt som fan för att sedan stupa i soffan! Det är som att jag inte klarar av att aktivera hjärnan och lära mig saker som känns svårt.. Jag skiter lixom i allt som jag inte är intresserad av! Tänk om man var lite "smartare"... tänk om man orkade en sån enkel sak som att leta extrapriser, ha mer kunskap om ekonomi o tabeller och grejjer eller vad nu som menas med ekonomi.. haha!!

Tänk om jag visste mer om politik och var lite mer allmänbildad bara... så skönt de hade varit tänker jag mig....

Kunnat lite mera vuxensaker....

Jag orkar knappt se på nyheterna för att dem pratar om grejer jag inte fattar något av och jag är inte intresserad av problem här i världen!! Det enda jag orkar bry mig om är saker som gör mig glad.. som att skapa danslektioner och träningsfrågor och utmana kroppen istället för hjärnan eller nåt...

Äsch allt bottnar nog i att jag är så fruktansvärt skoltrött och jag vill ärligt inte bry mig om skoluppgifter hit o dit... Jag längtar tills ja får börja leva mitt liv utanför allt vad högskola heter!!

Måste dock erkänna att jag är avundsjuk på alla er som typ är smarta... som är insatta i saker och som är miljökämpar och allt vad ni nu är:) Jag önskar att jag inte var så jädrans nonchalant till allting...




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback