Ni är små räkor och jag är stor & stark som en hel karl!

29 Aug, 2010 - 14:05 ☆ glada dagar


Linda Fodor! Vilken kvinna! Så vacker. Så sjukt snyggt vältränad. Jag vill också :)

Jag vet att vältränade tjejer skrämmer killarna. Vi hade en diskussion om det igår jag och min vän Elin... Om att vara vältränad som tjej. Alltid får man kommentarer. "vilka stora armar du har" "vad bitig du är" "bygger du bara muskler på gymmet"

Killarna kommentarer ofta att man har större armar än dem. Är man tjej och har stora biceps verkar folk tycka att man är konstig. Att man är som en man... haha.

Jag kan aldrig bli en tanig liten tjej. Jag har inga gener för att vara liten och mager. Men jag kan bli muskulös. Jag kan bli vältränad. Jag gillar att träna. Jag vill inte bygga muskler och se ut som en karl. Men kom igen!, vad är det för fel med att tycka om att träna? För att jag måste ha gener som gör att jag har relativt lätt att bygga muskler, ska jag inte träna då? För att det inte är tjejigt att vara för muskulös?

Det är väl andra synsätt hos träningsmänniskor. Men när man går ut på krogen och dansar syns inte många träningstyper till. Dem befinner sig väl hemma med en burk tonfisk...

"Vanliga" folk däremot är ute. Det är dem som kommentarer. Dem som tittar konstigt för att jag antagligen är den mest bredaxlade på dansgolvet. Det gör att jag ibland skäms över att vara vältränad. Jag kan känna mig för stor. Vill nästan gömma mig i stora kläder för att folk inte ska kommentera och titta på mig som om jag vore ett monster...

Jättedumt! Jag ska väl för himmelen inte skämmas för att jag har större armar än många killar! Nehe ni gillar inte att träna och ser ut som små räkor. Fine. Men jag tycker muskler som är snyggt. Jag tycker det är grymt att känna sig stark. Jag älskar kicken av träning!

En dag ska jag bli som Linda Fodor! För att det är så jävla snyggt att vara vältränad! Hör ni det? Muskler är grymt!! haha ;)

Det borde finnas uteställen för vältränande männsikor. Istället för att visa leg när man ska in spänner man biceps. Har man för små får man gå hem. I drinkarna är det proteinpulver... What a place! Då skulle alla muskelberg kommentera den lilla räkan som står i hörnet och inte är som oss andra.. Mohahaha!

Vilket onödigt inlägg.
Peace

pe


Kommentarer
Lisette säjer:

Vilket härligt inlägg Petra! :D det är så sant så sant. Även fast jag inte e stor får jag ofta kommentarer som: "vill du bli body builder eller? Det är ju svin fult." Eller "tjejer ska inte ha muskler, dom ska vara kurviga". Oftast kommer kommentarerna faktiskt mest från andra tjejer som inte själv tränar... Killar brukar istället ofta tycka att det är grymt att se en brud pumpa biceps och bli svettig på gymmet. Haha!



Jag vill inte vara någon liten räka eller se ut som ett lurvigt päron, jag vill ha muskler! Jag säger som du, muskler är snyggt! Vilket Linda är ett grymt exempel på :)



Nej länge leve sunda, vältränade människor!

2010-08-29 @ 16:01:57
Blogg/Hemsida: http://Lisettestraning.shapemeup.se
Linda säjer:

Jag bara älskar detta inlägg! Sitter och skrattar högt för mig själv! :)

Dom där "vanliga" människorna har ju ingen aning! Det är ju supercoolt att vara tjej och ha synliga muskler! Tränad, stark och frisk! Lovely!

Tjejerna som påstår nåt annat är bara avundsjuka!



Sen är det ju så att man inte ens behöver ha bitiga överarmar för att skrämma en del killar. Det kan räcka med en vass tunga! Tro mig - jag vet!

Vissa grabbar är otroligt osäkra och blir helskraja när det dyker upp en kaxig brutta.

Men, dom grabbarna vill du ju ändå inte ha! :)



Lova mig att aldrig mer skämmas! Rock on! :)



Kram

2010-08-29 @ 21:49:20
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
Linda säjer:

Älskar detta inlägg! Sitter och skrattar högt för mig själv! :)



Tjejer med synliga muskler är coolt och snyggt! Stark, vältränad och frisk! Lovely!

Tjejerna som säger nåt annat är bara avundsjuka.



Sen är det ju bara så att vissa grabbar behöver man inte ens ha bitiga överarmar för att skrämma iväg. Det räcker med en vass tunga - jag vet! :)

Men dom där lättskrämda vill du ju ändå inte ha.



Lova mig att aldrig mer skämmas! Rock on! :)

2010-08-29 @ 21:54:12
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
Linda säjer:

Oops! Blev visst två kommentarer. Sorry! Trodde att det ena försvann... :))

2010-08-29 @ 21:55:20

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback