skön träning. super pe. idolbild. det är mycket nu ;)

04 Aug, 2010 - 23:44 ☆ glada dagar
 Alltid glad efter en bra dag!

God kväll på er!

Igår var en härlig kväll. Danceaerobic och efteråt gymma med lillebror. Det blev rygg och armar och lite bröst. Kändes att det var dags att köra igenom kroppen och väcka den till liv igen :) Ja vi kände oss lite fladdriga i kropparna. Lillebror med semesterflerret och jag med festival/jobb/stress flerret. HAha!


Yes en idolbild för alla mina fans att skriva ut och rama in på väggen. Haha. Skämt. Jag övar poser inför Bodyfitness, jag ska ju börja tävla. Haha. skämt igen.

Idag har varit en bra träningsdag också. Haft massa gymvisningar, varav en var extra speciell. En person som haft en stroke och behöver träna upp musklerna och balansen. Världens finaste människa :) Och det kändes roligt och meningsfullt att kunna vara till hjälp!

Ikväll hade jag Boxpass. Tack till alla deltagare! I love you ;)
En övning jag gjorde var till exempel:
En person håller armarna sträckta rakt fram med handskar på händerna. Person två har mitsar och slår "lätt" på personens armar. På så vis ska person 1 försöka kämpa emot och hålla stark bål och starka armar. Detta gjorde jag i ca 30 sek.

Direkt efter det blir det moment två där personen med handskar matar raka slag allt den kan i 30 sek. Därefter börjar det om. Hålla raka armar men moment två byts ut mot krokar i 30 sek.



Dataaadaaa tadaa da dataaaa... Super Pe! (ville bara visa hur armarna ska hållas)

Efter boxpasset gymmade jag och brorsan igen.

Lovely! Vi la fokus på bål och axlar. Blev rotationsövningar i dragmaskin. Situps på pilatesboll. Situps med medecinboll (med kast) bland annat. Kändes skönt. När jag inte har tränat på några dagar känner jag mig så slapp i kroppen... lite seg och fladdrig. hehe. Det är väl för att man är van att hålla igång kanske... Men det är bra att inte träna på några dagar ibland för att riktigt få känna suget och längta till gymmet! Nu känns det så skönt att träna igen :)




Kommentarer
Iz@ säjer:

Hejsan Vi mår bra. Jag ligger just nu på BB efter ett akutkejsarsnitt. Allt gick bra så nu ska vi bara återhämta oss lite innan vi åker hem. Jag fick en liten pojke på 3.3 kg o 50 cm.

2010-08-05 @ 05:55:42
Blogg/Hemsida: http://imittegetparadis.blogg.se/
Anna säjer:

Jag jobbar fredag lördag söndag så har så fullt upp :( Vart åker du till veckan? Jag jobbar bara en vecka till sen får jag tid över att umgås med folk(har knappt sett någon på hela sommaren förutom arbetskollegorna)

2010-08-05 @ 09:11:09
Blogg/Hemsida: http://jakiya.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback