P som i pe- pepp och andra tisdagstankar

07 Dec, 2010 - 22:45 ☆ glada dagar


Alla sätt att peppa sig själv är bra sätt- även om det handlar om att klottra på disktrasor.



Efter kvällens Bodycombat pass var det fruktansvärt gott att äta Nikkaluokta soppa!

Jajjemän det är inte alla soppor som får heta det må ni tro. I Kiruna heter den så i alla fall. "Nikkaluokta soppa".
På andra håll i landet kanske man kallar en soppa som innehåller köttfärs, potatis, vitkål och annat gott, för något helt annat. Vad vet jag?

Man vet ju hur konstiga ord andra folk har på olika saker. Nej tacka vet ja Kirunaborna som har förstånd att döpa saker och ting till vettiga namn. Som tex kortspelet som på Kirunianska kort och gott heter "Finne", hur kan det få ett sånt tråkigt namn som "vänd tia", i tex Piteå?

Jaja det där var ingenting jag hade tänkt skriva om hur som helst så vi lämnar det....
Huvudsaken är att Fröken Pe är ett vettigt namn....



Instruerade Bodycombat ikväll.

Det kan ju vara bland det roligaste jag vet. Dock har jag lite ont i kroppen efter gårdagens boxningsträning. Jösses jag hoppas någon av mina boxare har ont idag också. Annars börjar jag känna mig gammal på riktigt.... (= inte okej!)

Den här veckan kommer jag känna att jag lever må ni tro kompisar.

Måndag:

Boxningsträning med Bk Björnen

Tisdag:

BodyCombat

Onsdag:

Zumba mellan 9-12 och 13-15 med Piteås Gymnasieelver (som har någon sorts hälsodag)
Box
Zumba (igen!!!!) på kvällen.

Torsdag:
Spinning + maq (funktionell styrka m skivstång och viktskivor)

Fredag:
Spinning + styrka
Zumba (igen! hah!) företagspass

Lördag:
Zumba (igen. haha!!)

Söndag:
Box

Ja det blir en hejdundrandes bra vecka med andra ord! ;)

Det är mest Zumban jag är lite orolig över med tanke på min rygg. Men jag får tänka efter och instruera smart så ska det gå bra. Ibland blir det mycket pass någon vecka. Instruktörer kan vara borta så jag hoppar in och tar extra pass. Strömbacka gymnasium ska ha hälsodag. Något företag vill dansa lite...

Men herregud jag är utbildad till att vara fysisk i typ 8 timmar om dagen så det kommer gå som en dans. :) Ser fram emot varenda pass. Det är alltid lika roligt. Men jag hoppas jag kommer ha en liten lucka och energi kvar för jag måste nämligen bygga upp dem djupa bålmusklerna och rehabträna lite.

Dessutom ser jag framför mig hur jag springer intervaller i uppförsbacke i en galen fart... Och ser man det så gör man det. Eller?

Hur ser eran vecka ut? (Tro det eller ej men jag ska klämma in två jobb också. Och en julfest. Och en spel/glögg kväll. Och häng med brorsan. och julklappsköp. tjohooo!)




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback