mat som imponerar?!

17 Feb, 2010 - 19:26 ☆ glada dagar
Nu blir i alla fall Lotta imponerad! Jag klarade nämligen av att göra köttfärslimpa till middag! Och inte nog med det, det var nog den godaste köttfärslimpa jag någonsin ätit! haha det ni. Tror minsann jag har mer vuxenpoäng än min kompis Lotta nu, trots att hon har börjat sticka.... (men kan bara sticka trekanter.. haha hon är för gullig!)


Den kanske inte ser så god ut, men den var mer än god!

Receptet kommer här:
2-3 dl vatten, grädde eller mjölk (jag använde en konstig blandning med vispgrädde och minimjölk)
Ca 1 dl ströbröd
1 finhackad gul lök
1 tsk salt
peppar
1-2 ägg
Finhackade gröna oliver
Hackad vitlök
Basilika
Finhackade soltorkade tomater

Vispa upp äggen lite lätt. Vispa ner ströbröd, salt och peppar. Tillsätt vattnet/grädden/mjölken
Släng i löken och vispa om.
Låt blandningen jäsa lite i ca 15 min. (rör om lite då och då)
Om smeten känns för lös tillsätt lite mer ströbröd.

Knåda ner köttfärsen. Häll i oliver, vitlök och basilika. Forma till en limpa i en smord ugnsform. In i ugnen på 175 grader i 45min-1 timme.

Man kan blanda ner lite vad som helst egentligen. Blev jättegott med oliver, soltorkade tomater, vitlök och basilika.
Enkelt och supergott!


Känner mig lite matt i kroppen. Kanske inte har insett att jag behöver mer vila än jag tillåter mig. Så världens bästa Johan tog mitt Boxpass ikväll! Tack snälla Johan! Kände att batterierna var urladdade och om jag ska orka jobba nu flera dagar behöver jag få en vilodag!!

Tack även till fina Mia och Sofia som tar mitt BC imorgon när jag bygger scen (eller spanar på Brolle... vet inte vilket. haha). Känns skönt att lämna över mina pass i trygga händer! Tur jag har tre fantastiska kollegor!

Kommentarer
Josefine säjer:

hej gumman ;)

nu har jag också börjat blogga igen! :D

PUSS

2010-02-17 @ 20:19:07
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/
Lotta säjer:

Fan gumman du kan ju laga mat du e ju riktigt dukrtig också

puss på dig

2010-02-18 @ 13:04:31

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback