hej knäckt och finne

17 Jan, 2010 - 03:27 ☆ glada dagar
Nu börjar det nog allt bli dags att gå och sova....
Vi har suttit uppe och spelat kort hela natten. "Hej knäckt" kan lätt spåra ut och resultera i blåmärken och galet mycket skratt.... :) Det kluriga är då att jag som har Kiruna spelregler och pitekillarna som har pite regler kallar spelen olika namn och har olika sätt att spela.. haha...

tex det som på kirunianska heter "finne" har ett namn som "vänd tia" i Pite, "crikus" heter "fyra manna games" osv osv..

Jag minns så väl när jag och kusin Sussie för många år sedan skulle lära några helt andra pitekillar spela "smurf" och spelet fick plötsligt ett namn som "banankorv".. HAHA! underbara minnen för dessa kortspel med sig! Jag och kusin som spelade alla dessa kvällar med killarna från bersika, och jag o Marika som var hur bra som helst på cirkus på Bergaskolan tiden....

Härliga minnen, kortminnen:)

Pe

Kommentarer
Lina säjer:

Vad roligt! Det var tider alla dessa kortspel, fyra manna games var så roligt =) Jag skulle så gärna vilja gå på dina pass, så synd att jag bor här och du där =( Kram Lina

2010-01-17 @ 12:30:12

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback