kolhydratsbluffen?

14 Jan, 2010 - 13:49 ☆ glada dagar

God dag på er mina vänner!

Kolla gärna in den fina länken som emil lämnade som en kommentar! :)
Intressant att läsa om "kolhydratsbluffen"!
För visst är det så att alla dessa kolhydrater i form av flingor och bröd osv kan bli för mycket, och till slut blir man nästan beroende... Kolhydratssuget som man kan känna allt för ofta!

Dock är dem viktiga, långsamma före träning och snabba efter. Allt är förståss med måtta! :)
Själv äter jag gärna mindre del pasta och större del grönsaker till exempel i form av mycket broccoli, morötter och vitkål!

Jag har en känslig mage som inte klarar av för mycket pasta, bröd, potatis osv.... Som jag skrev igår gillar jag att äta bröd ibland på kvällen. Men det blir ju inte 10 stycken. Utan kanske ett eller två och äter något annat till. :)
För mig funkar det.
Vad funkar för er??

Som min förebild, den snyggaste fitness tjejen som finns, Pauline Nordin sa en gång om att hon gillar att äta mycket! så är jag också. Jag gillar att kunna äta mycket mat och vräker man då i sig kolhydrater i form av tex pasta kan det lätt bli att man äter mer än vad man behöver. Vitkål är massa energi och kalorier som man äta en stor mängd av! så glöm inte bort att fylla talriken med bra grönsaker också!:)


Tänk om man hade hennes armar!:) ojoj!!


Kolla in denna länk och bilderna på Pauline... hon är så sjukt snygg tycker jag!



Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback