rygg

25 Jan, 2010 - 13:23 ☆ glada dagar
Jag har tvättat träningskläder och kört lite rygg. Chins! Måste verkligen göra chins varje dag om jag någonsin ska bli bättre! :) Sedan gjorde jag det som heter "flat back" på dansspråk :) Brukar göra både med och utan viktskiva i händerna. Hur bra övning som helst:)


Perfekt att ha en chinsräcke hemma i dörröppningen!


Stretch i baksidor och styrka för ryggen. Med en viktskiva (eller utan) brukar jag "falla över"- tänker först förläng upp med raka armar och förläng ner till platt rygg och fortsätt ner mot knäna- (pannan mot knäna) och sedan sträcka upp med platt rygg och raka ben. Brukar vara bra att göra den i en spegel så man kan kontrollera att man är rak i ryggen. (är lite krummad på bilderna. tänk förlääääng:))


Dansbild! flatback

Hittade en liten förklaring på internet:

  • Stand with feet together, back straight and shoulders relaxed.
  • Reach both hands up above the head.
  • Bend at the waist, reaching forward with both hands.
  • Keep your knees straight and your back perfectly flat.
  • Keep your arms by your ears.
  • Make sure your head and neck are relaxed.
  • Hold for 30 seconds
  • Lite klurig övning att få till kanske. Väldigt vanligt i dans! i danssalen gör man dem typ jämt....
    Tycker det kan vara roligt att variera från vanliga ryggres med viktskiva ibland...

    pe


    Kommentarer
    Lisette säjer:

    Jag måste också ta och skaffa mig ett chinsräcke så jag kan tjuvträna en massa hemma, jag tycker chins annars är en väldigt tung övning... Ha du också en bra dag! :)

    2010-01-25 @ 15:35:45
    Blogg/Hemsida: http://lisettelahti.blogg.se/
    fröken pe säjer:

    ja chins är verkligen tungt! hujedamej! men skam den som ger sig ;)

    2010-01-25 @ 16:31:55

    Kommentera:



    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)


    Blogg:


    Kommentar:


    Trackback