nålar, knak, sträckning, linnex, ryggkudde...

07 Jul, 2010 - 17:34 ☆ glada dagar
Imorse blev det återigen ett besök hos sjukgymnast Per.

Han drog och sträckte ut ryggen, försökte knäcka ut fler låsningar.. ja jag vet inte riktigt vad han gjorde.. Men då är det ju inte heller jag som är sjukgymnast, utan låg bara där med en krampande rygg!

Fick nålar som avslutning. I ryggen, rumpan, foten, tummen, och vart dem nu satt. Det var första gången jag fick nålar så det var en upplevelse. Kändes till en början skönt tills han började vrida på dem och dem uppkom en ilande smärta.

Hela dagen har ryggen känts som en stor knut och jag har haft svårt att både sitta och gå.
Det har gjort ont från ryggen ner mot rumpan, och jag ska säga det att köra bil har inte varit lätt. Haha det är nog svårt att bara komma in och ut från bilen. Tänk er sedan att det ilar av smärta varenda gång du måste gasa eller bromsa. Jag har fått ta hjälp och lyfta benet/foten från gaspedalen till bromspedalen... Helt galet.



Sedan har det blivit linnex och stödkudde för att minska smärtan och kunna slappna av.

Det har hjälpt! Efter att ha varit orörlig hela dagen börjar jag nu se lite hopp och kan lite nu och då gå några steg utan att se ut som en gammal gumma eller en höggravid kvinna! :)



Jajjemän en hel bildserie kan man få ihop med en stödkudde också.
Som synes har jag inte varit allt för nöjd över detta elände. Hade planerat så bra träning i veckan med gymmande och löpning.... Skit också! Men men det är bara att försöka njuta av att vila. Kanske känns det jätte bra imorgon?? :)

Ikväll får jag hjälp av Magnus på boxpasset, vilket känns så bra eftersom det kan bli svårt för mig att vara fysisk och visa övningarna. Ska bli kul att köra passet tillsammans, och han får visa allt jag inte klarar av :)

Nu ska jag fokusera på att inte ha det minsta lilla ont imorgon!

/fröken Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback