pass 1 av 3 avklarat

04 Mar, 2010 - 14:30 ☆ glada dagar

Då var det första av dagens 3 pass avklarat! Kändes bra trots att det var tredje dagen i rad jag körde MAQ. (inget att rekomendera direkt, men vad gör man inte när kollegorna behöver passhjälp?:))

Njuter nu av gårdagens middagsrester till lunch. Underbart god kyckling med smak av citron och örter!! Ni måste testa!



Du behöver:
kycklingfileer
salt
peppar
vitlöksklyftor
basilika
oregano
dragon
citronsaft
quinoa/ris el dylikt

Skär kycklingen i mindre bitar. Bryn Kycklingen. Krydda med lite salt och peppar. Tillsätt lite vatten och saften från en citron och låt kycklingen småkoka en stund. Häll över rikligt med oregano, dragon och basilika och hackade vitlöksklyftor. Låt smuputtra. Koka quinoa eller ris till.

Fint att servera med svarta oliver och citronskivor! Enkelt och så himla gott.



Jag har tidigare gjort receptet med kycklingfileer i ugnen men blev lika gott i stekgrytan. Går utmärkt att använda kycklingklubbor i ugnen också. I ugnen på 225 grader i ca 45min-1h.


Jag använde mig av 3 stycken kycklingfileer igår. Anpassa mängden citronsaft till hur mycket kyckling ni har.
Till 3 var det lagom med saften från en stor citron.

Ät och må!

kram hela dan
Pe


Kommentarer
emil säjer:

Ja du är hård! jag hade bara planerat 2 pass idag! Kör hårt och känn hur livet leker i takt med pulsen

2010-03-04 @ 16:00:27
Blogg/Hemsida: http://emilmartinsson.blogg.se/
Josefine säjer:

haha du är gammlast av de gammlaste ;D hahahaha

2010-03-04 @ 19:31:00
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/
ida säjer:

tack för din kommentar! måste bara fråga, vad är MAQ?

2010-03-04 @ 19:46:42
Blogg/Hemsida: http://halsorummet.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback