boken från högstadiet avslöjade allt!

03 Maj, 2010 - 17:34 ☆ glada dagar
jag var hemma i kiruna. mina föräldrar är på väg att flytta. rensat bland gamla leksaker, kläder och skolböcker. En tanke slog mig som jag hade förträngt. Utvärderingsboken från högstadiet avslöjade allt. Vilken elev jag var... jag kanske ber om ursäkt till mina gamla lärare!

Varje veckas utvärdering var ungefär den samma. "jag är less på skolan. tycker det är tråkigt. jag förstår ingenting. jag längtar till helgen. jag behöver lov. hatar att göra matteläxorna. försover mig".

Skolan passade inte mig. Jag fick inte ut min energi. det jag tyckte var roligt var när vi for iväg med skolan och hade olika tävlingar med alla elever, eller när vi hade lära känna dagar med de andra klasserna... vilket gjordes väldigt sällan. inte ens idrotten, som jag egentligen tyckte mycket om, var särskillt rolig. Min klass var liten. killarna var dubbelt så många. dem tog över. var starkare. dem tordes mer. tog mer plats. tjejerna kom i skuggan.

jag tyckte dansen var rolig. men alla sa att den var tråkig. speciellt killarna. så jag höll tyst. på den tiden var dansen i skolan i form av pardans, ringdans... men jag tyckte den var rolig. då fick jag röra på mig och satt slippa stilla på min plats i klassrummet. jag hatade att sitta still och räkna matte.

fotbollsturneringar var roligt. och innebandyturneringar. då möttes alla skolor i kiruna och kampen var stenhård. jag sprang som en galning. våran klass förlorade nästan alltid. vi var så få tjejer. och alla tyckte inte att det var lika kul som jag.

Utvärderingsboken från högstadiet avslöjade allt. Jag ber om ursäkt om jag kunde vara en negativ elev. skolan passade inte mig bara. det jag var bra på fick ingen plats. man blir bra på det man tycker är roligt. det som är tråkigt måste man göra för att någon säger det. men det tråkiga skulle vara så mycket lättare om även det roliga fick lite plats.

Idag har jag studerat 6.5 år efter gymnasiet! jag är utbildad LÄRARE och jobbar i skolans värld! Min inriktning är visserligen DANS. men ändå... det trodde jag aldrig på högstadiet. VEM trodde att fröken Lindmark en dag skulle bli LÄRARE?:)

Kommentarer
Josefine säjer:

haha sjuuukt galet och kul ju ;D love it!

hur mår du?

2010-05-03 @ 20:54:25
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback