Tränar du mycket?

29 Maj, 2010 - 00:25 ☆ glada dagar


Ikväll blev det bowling...



Okej jag kanske borde finslipa min bowling teknik.. haha men....,

 jag gjorde iaf några strike minsann!! :)
Fick till och med en strike med på film. Haha men jag har ingen aning om hur man lägger upp videoklipp så tyvärr kan jag inte dela med mig av den. Någon som vet hur man gör??



Idag när jag jobbade i receptionen på gymmet fick jag frågan som blev till följande dialog:

- Tränar du mycket?
- Det beror på, ser det ut som att jag tränar mycket eller lite?
- Det ser ut som att du kör på hårt
- Jasså.. ja men då tränar jag kanske mycket då

Det är lite svårt att svara på om man tränar mycket kan jag tycka.
Det som är mycket för mig är lite för någon annan eller tvärtom. Att se ut som att man tränar mycket är väl roligt, men det som är ännu roligare är att just träna. Jag tycker det är så vansinnigt roligt för tillfället med träning, och det är därför jag gör det flera gånger i veckan. Samtidigt är jag galet imponerad av dem som kör på hårt med gymmande och löpning tex, det är något jag kan önska att jag var bättre på... och i jämförelse med många tränar jag lite.

Men för tillfället trivs jag med den träning som jag gör nu. Jag varierar mig mycket och jag tror att det är det som ger resultat och leder till att jag får just frågan "tränar du mycket?" eller "det ser ut som du tränar mycket". 

Nej jag tränar kanske inte lite, hade jag sett vältränad ut utan att träna vore det väl något konstigt? haha...

För mig handlar det inte om att vara starkast eller snabbast (eller okej kanske när tävlingsmänniskan inuti mig kommer fram) utan om att ha en stark och uthållig kropp! Jag vill vara bra på mycket och vill att min kropp ska klara olika sorters utmaningar och med varierad träning känner jag mig vältränad - kommer åt olika muskler och lär mig att träna på de mest tänkbara sätt. :)

Jag har fått frågan om jag är extrem noga med maten eftersom jag ser deffad ut och har synliga muskler. Jag ser absolut inte deffad ut och synliga muskler har jag inte men hur jag ser ut (tränad eller inte är valfritt att tycka)  vill jag återigen påstå att det handlar om träningsvariation för mig.

Hur tänker ni? När är man vältränad?

Kommentarer
Josefine säjer:

oooooh snygging! älskar dina armar pe!!

2010-05-29 @ 14:19:19
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback