Hemligheten till framgång...

12 Maj, 2010 - 09:42 ☆ glada dagar
I hela mitt liv, om jag ville göra någonting,
studerade jag dem som var bra på det;
sedan memorerade jag det jag lärt mig,
och trodde på att jag också kunde göra det.
Sedan gick jag ut och gjorde det.


Alla vinner och alla förlorar emellanåt. Om vi inte upplevde förlust skulle vi aldrig veta vad vi var kapabla till. Det viktiga att komma ihåg är:

Du förlorar egentligen aldrig när du kämpar för det du tror på. Du förlorar när du inte kämpar för det du bryr dig om.
Jag lärde mig att springa tills jag var trött, och sedan springa ännu mer. Men allt jag sprang före tröttheten och smärtan var bara inledningen till min träning. Den verkliga träningen började när smärtan satte in. Det var då det var dags att börja pressa. Det var då jag räknade varje kilometer som extra styrka och uthållighet.

Det som räknas i ringen är det du kan göra efter det att du är utmattad. Det samma gäller i livet.

Spring ifrån dem som slutar när de känner obehag, spring ifrån dem som stannar på grund av misströstan, spring ifrån dem som kapitulerar för misslyckande och spring ifrån den motståndare som förlorar målet ur sikte. För om du vill vinna får viljan aldrig vika tillbaka, loppet aldrig avbrytas och tron aldrig försvagas.

Muhammad Ali


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback