stolt stark snygg

12 Maj, 2010 - 10:47 ☆ glada dagar
Jag skäms inte längre för den jag är.

För varje dag försöker jag le åt min spegelbild. Försöker att inte se dem hemska finnarna som har vuxit fram som från helvetet.... Jag skriker och gråter inte längre för att jag tycker jag är tjock och inte har några kläder som passar min kropp. Jag går osminkad varje dag vilket är en befrielse från min jobbiga gymnasietid när jag knappt vågade gå utanför dörren utan smink!




Jag tycker inte att jag är världens snyggaste och mest vältränade. Känner inte att jag behöver visa upp hur jag ser ut... Men däremot har jag slutat skämmas över hur jag ser ut. Det är här jag. Inga konstigheter med det. 

Ta en tid tillbaka och jag skulle aldrig visa min mage för någon. Ville gömma min kropp i stora kläder. Såg kanske inte så annorlunda ut jämfört med nu... men skillnaden är att jag nu inte orkar tycka att jag är ful och hemsk längre...

Jag har tyckt det är jobbigt när folk sagt att jag är så bitig, har stora armar, ser ut som karl.. haha eller vad det kan vara. Jag vill inte att killar ska vara rädd för mig pga mina stora armar.. *skratt* och har tagit det negativt när folk sagt att jag är så grov, biffig eller något annat. Det har fått mig att känna mig obekväm, okvinnlig, stor och "tjock"..

Låter kanske konstigt allt det här. Men det jag vill säga är att jag inte skäms för mig själv längre. Här berättar jag vad jag gör, tränar, tänker, tycker och skäms inte för att visa vad min träning gör med min kropp.. Klart man har dagar när man önskar man såg annorlunda ut... mål man kanske vill nå.. Men allt jag delar med mig av är den jag är - och jag gör det utan att skämmas :)

Fröken Pe har talat ut
 

Kommentarer
Träningsglädje säjer:

jag byter gärna armar med dig! mina är visserligen inte mindre men de har mindre muskler iaf... ;) bra jobbat med magrutorna!

2010-05-12 @ 13:09:53
Blogg/Hemsida: http://www.traningsgladje.se
Sofie säjer:

Det är konstigt det där! Jag skämdes jättemycket för min kropp förut, men nu när jag har gått upp i vikt och är praktiskt taget täckt i bristningar (nåja) så är det ändå... okej.



Men nog skulle jag gärna byta kropp med dig! När som helst! Säg bara till ;)

2010-05-13 @ 22:23:06
Blogg/Hemsida: http://annikasofie.blogg.se/
fröken pe säjer:

Det handlar så mycket om att må bra i sig själv. När man mår bra känner man sig snygg :) Lite dåliga dagar måste man tillåta sig att ha för annars vore man väl lite omänsklig. För mig är det så att jag har hittat någon balans, med kost och träning och vardag. Jag tycker att träningen är rolig, jag känner mig starkare och är gladare. På köpet känner jag mig fin och bekväm :)

2010-05-14 @ 12:14:31

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback