nattbikten om vad som gör mig arg och ledssen

31 Maj, 2010 - 23:35 ☆ glada dagar
Spinningpasset tidigare idag på förmiddan kändes bra. Ja till och med riktigt bra. Det är ju så härligt efteråt när man torkar upp svettpölen på golvet och man är så härligt slut!


Jag har blivit bättre på spinning, törs snart säga att jag är riktigt bra :) haha. Men även om jag blir bra på något nytt så är det alltid något jag har brister i.

Bara jag klipper mig så blir jag fin. Om jag får ta hål i öronen så har jag allt jag vill... Bara jag får ta bort tandställningen så kommer jag le varje dag och bli så lycklig, när jag har gått ner 5 kg blir jag snygg, om jag bara hade varit lite längre, haft mindre näsa och öron, inte så tjock hår, om jag hade haft rött hår
... alltid något. Så fort man lixom blir bra på något eller kommer över något så dyker det upp något annat fel... Någon som känner igen sig?



Jag känner mig bra på träning. Kan säga att jag är bra på ganska mycket träning. Bra på sport. Men spelar ingen roll hur bra jag än är så blir jag ständigt påmind om mina brister vilket gör att jag ibland bara fokuserar på det dåliga och blir arg och ledsen, och glömmer bort hur bra jag egentligen är!



Ibland kan jag tycka att det vore skönt om jag inte kände min kropp så bra. Om jag inte alltid var så närvarande i den... då skulle jag slippa bli arg när jag inte får muskelkontakt, när det inte känns tekniskt rätt, när jag vet hur något ska utföras men inte klarar av det... Ja ni vet... När man söker den där perfektionen i varenda träningsrörelse man utför så blir man frustrerad när det inte känns som man vill eller det ser ut som man vet att det borde.



Det är såklart bra för det mesta att ha någon sorts kroppskännedom och känna att man måste göra allt korrekt med muskelkontakt i träningen. För dåligt utförd träningen blir inte bra träning! Men ibland blir jag så less... haha. Som nu är allt jag tänker på och mår skit över mina ben och fotleder. Jag kämpar med livet som insats, jag är gråtfärdig och känner en sådan stor frustration att jag önskar att jag kunde skita i det och inte hela tiden kände efter!!

Mitt problem som jag har dragits med i så många år är att jag är stram/stel och kort i baksidor (vader) och fotleder, som då gör att jag har begränsad rörlighet och inte kommer ner djupt i tex benböj (eller plie i danssammanhang). Detta stör mig så in i helvete! (ursäkta språket)





Så länge har jag kämpat
med detta utan att det blir några resultat! Visst jag har väl lite korta hälsenor vilket jag inte kan göra något åt men när jag vet hur det ska se ut och utföras blir jag GALEN av inte kunna göra det! GALEN GALEN GALEN!!!

Jag kan ge instruktioner hur mina deltagare ska göra men det är fysiskt omöjligt för mig själv. Snacka om att tycka det är skitjobbigt! Vill ju bara kunna visa hur det ska se ut... jag känner mig som en dålig instruktör och att inte kunna det jag vill kunna måste vara det absolut värsta jag vet!

Spelar ingen roll hur mycket jag skulle vara bra på. alltid är det något som inte är perfekt. Kanske är så för alla?
Vad är era "brister"/problem? Dela med er så jag inte tror att jag är den enda som lider av något.. :)

Ska försöka att ta åt mig av berömmet jag fick idag istället. Jag fick höra att jag har så bra fysik och slår hårt som fan. Haha alltid något :)

Det var nattbikten det!
God natt alla fina

/fröken pe

Kommentarer
Linda W (Kajsas mamma) säjer:

Hej!

Vi är alla vanliga dödliga människor och vi har fel och brister allihopa!

När jag ser på dig så ser jag en vältränad, stark och duktig tjej.

Kajsa ÄLSKADE att gå Funky Kids hos dig för du är entusiastisk, glad och pedagogisk och utstrålar dans- och träningsglädje.

Fattar att det låter som en klyscha, men du är BRA SOM DU ÄR!

Kram

2010-06-01 @ 07:56:07
Fröken Pe säjer:

Tack Linda! Och visst är det så att vi alla har fel och brister... det är väl det som gör oss mänskliga :) Ibland har man dagar när allt bara känns tungt och man fokuserar på det dåliga så mycket. Jätte dumt men svårt att undvika!



Vad glad jag blir att Kajsa älskade att gå funky kidz med mig! :) Tack snälla!

2010-06-01 @ 09:30:35
Linda W (Kajsas mamma) säjer:

Jag vet hur det är med dom där dagarna, man får jobba lite med det positiva tänkandet.



Hoppas att det känns bättre idag! :)

2010-06-01 @ 09:35:34

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback