Nu vänder det!

10 Nov, 2010 - 15:39 ☆ glada dagar

Nu börjar något nytt! Nu blickar jag frammåt! Nu ska jag skratta! Nu är det nya starka tag som gäller!

Det har känts som att jag har varit inne i en bubbla. Har gjort saker bara för att... har inte känt någon riktig glädje. Jag har varit trött och ofokuserad. Tankar har fått mig att bli deppig och låg. Har flytt till träningen för att det är mitt. Det är mitt mitt mitt. Min chans att koppla bort. Min chans att bara få vara. Mitt tillfälle att inte behöva vara hemma. Inte tänka osv osv...

Men nu får det fan vara nog! Nu ska här målas möbler, flytta om, göra fint så jag (som verkligen alltid har varit hemmakär) trivs hemma hos mig själv igen! :) Mitt hem är min borg

Jag måste landa. Jag måste hitta annat än träningen att fly till. Såklart kommer jag alltid att träna eftersom det ger mig en sådan lycka! Men det går inte att bara ha träningen att ta till när man har en ledig stund, känner sig ledsen, trött, glad, arg..

Jag måste hitta annat att må bra av. Annat att lägga tankarna på. Så jag inte nöter ut mitt träningsintresse haha om det nu går?

Framförallt ska jag sluta "fly". Det är bara att ta tag i det som står framför en. Jag kan inte alltid springa till gymmet och träna mig helt slut, för att på så vis vara för trött för att orka med något sedan och bara ramla i säng..
Visst det är skönt ibland att tänka "nej nu skiter jag fan i allt och tränar istället".

Men att ha det som en vana kan bli jobbigt i längden.

Tvättmedlet är slut
- jag gör 100 armhävningar
Jag måste handla mat - äh jag springer en mil istället
Någon gör mig ledsen - jag skyndar mig att pumpa biceps innan tårarna kommer
Jag är stressad - springer jag fort som fan hinner jag nog ändå klämma in något mer på mina 3 lediga minuter
Någon står på min parkering - jag lyfter bort bilen innan jag skriver en arg lapp

Ja ni förstår... kan bli lite jobbigt i längden att handskas med allting i form av träning.
Ja det gör mig glad och får mig att må bra. Men... Men men men. kan vara på sin plats att hitta andra tillflykts källor.
Som komplement lixom...

Tack till min vän ELIN!
Du är underbar tjejen! Tack för att du finns! Tack för att du lyssnar på mig, skrattar med mig, tränar med mig, bryr dig om mig! Vänner som dig vill jag ha i mitt liv. Det ger mig energi och glädje.

Hejdå och dra åt fanders till dem som tar mer energi än dem ger, till dem som gör mig arg och ledsen. Ni har ingen rätt till mitt liv. Dra åt.... ja vart fan ni vill!

Omge dig med människor som gör dig glad! Du behöver ingen som gör dig ledsen!

:)

Pe


Kommentarer
Elin säjer:

Tack själv vännen! Du är helt awsome!!! =)

2010-11-11 @ 16:38:24
Linda säjer:

Du är på helt rätt spår! Hejja dig!

2010-11-11 @ 21:41:00
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
anna säjer:

heelt rätt gumman!! promenad någon dag? eller bara surra fika och ja umgås med mig och J?? vi efterlýser en dejt med DiG :))

2010-11-13 @ 20:31:45
Blogg/Hemsida: http://jakiya.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback