Du ditt lilla kräK!

14 Okt, 2010 - 01:43 ☆ glada dagar
JAG HAR HAFT EN HUVUDVÄRK SOM INTE HAR VELAT GE MED SIG.

Det är som att någon trycker jättehårt på min skalle konstant.
Förkylning är ett ont virus. Det för inte bara med sig grönt snor och en enorm matthet...

Nejdå det lilla förkylningskräket ger sig inte där. Tydligen ska det ge mig ont i huvudet och ett illamående också.

Hypokondriker som jag är trodde jag att drabbats av hjärnblödning, cancer i hjärnan, hjärnhinneinflammation.... eller något annat hemskt otrevligt. Jag vet att man inte ska skojja om sånna här åkommor. Men huvudvärken kändes värre än att vara riktigt bakis. Inatt när jag vaknade snurrade allt. Ni kan tänka er hur det är att gå och lägga sig riktigt berusad. Så kändes det.

Men det enda jag kan ha varit full på är nässpray. Jag lovar.


"Detta måste undersökas" sa Pe till sig själv. Alltså jag sa det till mig.





På med långkalsonger och ut i kylan för att gå till akuten. Efter grejer i örat, pinne i halsen, stick i fingret -och som alltid på akuten en hel del väntan-, fick jag min dom!!

Förkylning. That´s it. Ingen inflammation. Inga bakterier. Bara ett jädrans kräk till förkylningsvirus!

Fick mig några starkare värktabletter och något recept på något för bihålorna.
270 kronor fattigare. Allt för att kräket vill bråka ordentligt med mig!

Men jag ska nog visa dig förkylningen. Imorgon ska du bort bort bort!!! Hör du det?? Dra åt skogen!

Pe

Kommentarer
Erica säjer:

Hej!



Japp, hon gör lumpen i Kalixfors i 3 månader. Det verkar vara tufft. Inget för klenisar som mig, men du hade nog lätt klarat det. Jag var också hypokondriker förra veckan. trodde att jag hade fått en blodpropp i vaden... :)



Krya på dig och tillåt dig att vara lite sjukt och slappna av. Här ska du få lite visdomsord:



Är man inte sjuk nångång kan man ju inte vara frisk nångång heller!

2010-10-14 @ 18:54:06
Blogg/Hemsida: http://erreb.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback