vågar ni ge er på en utmaning?

27 Okt, 2010 - 15:20 ☆ glada dagar
I nya numret av Fitness finns det några tester man kan göra för att "se hur fit du är".

Jag tänker att jag så småningom ska testa alla men igår kväll gav jag mig på "Bålstyrketest i åtta steg!



Bålstyrketest i 8 steg.

Nivå 1
Ställ dig i plankan med stöd på armbågar och fötter. Stå i 60 sek

Nivå 2
Lyft höger arm från golvet och sträck den rakt ut som en förlängning av linjen rygg, nacke och huvud. Håll i 15 sek.

Nivå 3
Återgå till grundpositionen och lyft sedan vänster arm som i nivå 2. Håll 15 sek.

Nivå 4
Återgå till grundpositionen. Lyft sedan höger ben från golvet tills tån är något högre än vänster häl. Håll 15 sek.

Nivå 5
Återgå till grundpositionen. Lyft vänster ben som i nivå 4. Håll 15 sek.

Nivå 6
Återgå till grundpositionen. Lyft sedan både vänster ben och höger arm från golvet. Håll 15 sek.

Nivå 7
Återgå till grundpositionen. Lyft höger ben och vänster arm. Håll 15 sek.

Nivå 8
Återgå till grundpositionen och håll i 30 sek.

Som det står i tidningen att klarar man hela testet så har man en ruskigt bra bålstyrka och stabilitet vilket är ovanligt. Många klarar inte ens nivå 1. För en motionär är det ett bra resultat att klara upp till nivå 5.

Hur långt klarar ni? Vågar ni testa? :)
Tror ni att jag klarade hela?

Låt dem olika nivåerna sporra er till att klara mer och bli starkare! :)



Idag har vi haft (har) öppet hus på Idépoolen (vars jag numera också jobbar). Det var mycket trevligt. Företag som kom och åt av den goda buffén och tittade in alla snygga grejer vi har. Det var även några leverantörer där och visade upp sina märken. Dessutom fick vi ha snygga röda craft västar. Klart man blir glad när man får ha en sådan färgklick på sig på arbetet :) haha.

Nu är jag en aning trött ja... Men en kaffe på det här och tagga för att fortsätta jobba på step in resten av dagen! Hurra! Boxpass och Zumbastyle kommer ge mig energi i knoooooow it!

Pe







Kommentarer
Sofie säjer:

Hahaha, jag hade då inte ens klarat första nivån. Jisses.



Kan man inte bli vältränad bara sådär över en natt? Eller önska sig muskler i julklapp kanske?

2010-10-27 @ 20:50:49
Blogg/Hemsida: http://annikasofie.blogg.se/
Lin Anxue säjer:

Hej Petra, måste bara få säga att tjejen på omslaget på din tidning är min nuvarande instruktör i pump och combat på sats uppsala. Hon har grym teknik i combat. Men du är ändå min favorit! :)
Hon kör combat här på söndag om du skulle vilja prova hennes pass. Här är hon igen:
http://www.youtube.com/watch?v=VH_P8Zj4o-Y
http://www.youtube.com/watch?v=QjXydOwJbgQ

2013-04-08 @ 16:48:11
Lin Anxue säjer:

Hej Petra, måste bara få säga att tjejen på omslaget på din tidning är min nuvarande instrumtör i pump och combat på sats uppsala. Hon har grym teknik i combat. Men du är ändå min favorit! :) Hon kör combat här på söndag om du skulle vilja prova hennes pass. Här är hon igen:
http://www.youtube.com/watch?v=VH_P8Zj4o-Y
http://www.youtube.com/watch?v=QjXydOwJbgQ

2013-04-08 @ 16:50:05

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback