armaraxlarbenmagerumparygg och sen ska man ju vila också

04 Apr, 2011 - 13:59 ☆ glada dagar


Det är så mycket jag vill hinna med.

Varför kan man inte vara vaken dygnet runt? Eller träna 24 timmar om dygnet för att hinna med allt man vill göra? ;) Jag måste bli mera disciplinerad när det gäller träningen. Måste vara mer bestämd om hur jag ska lägga upp det. Även om det ibland är både bra och roligt och träna det man känner för just den dagen....


Sommaren 2010

(jaaaa jag vet att jag alltid gör mina bilder otroligt fula med massa konstiga färger och grejer. Men jag skrattar själv jätte mycket när jag gör det, just för att det blir så ooootroligt läckra bilder.. eh eller? .. det är bara för att snabbt få bort stökiga och fula bakgrunder. haha. ursäkta ursäkta okej? ;))

Hur som helst så är nedre bilden från förra sommaren.
Jag tränade rätt mycket (instruerade mycket pass hela sommaren) och såg resultat i form av en slankare kropp och därav också okej synliga muskler. Målet då var att bli lättare i kroppen. Lite mer "tjejig" :) och tighta till kroppen.
Det blev en hel del konditionspass förra sommaren. Mycket löpning/jogging och spinning. 

Inför denna sommar är målen att fortsätta slanka ner mig en storlek och jag vill ner i matchvikt (alltså vad jag vägde in på när jag gick boxningsmatch och kände mig lätt och snabb i kroppen!) invägningen var på 53.4 kg, vilket jag inte riktigt tror att jag klarar av att väga nu.... men jag vill känna att jag är lätt och flyger fram i löpspåret hihi :)

Målet denna sommar är också att förlora fettmassa, få fram magrutorna, slankare midja och en muskulös rygg! Yeeey!
Och allmänt balansera upp kroppen, styrketräna och dela upp kroppen på olika dagar. Träna mer bröst vilket jag är otroligt dålig på i dagsläget!!

Jag tänker mig att mina veckor ska se ut ungefär såhär;

Måndag:
Zumba- instruerar
Boxning- tränare Bk Björnen (tränar själv)
Gymmar- Bröst och Biceps

Tisdag:
Gymmar- Framsida ben och mage
Bodycombat- instruerar

Onsdag:
Zumba- instruerar
Box- instruerar

Torsdag:
Gymmar- Rygg och baksida axlar
Bodycombat eller joggar/promenerar
(Ibland kanske Bodypump istället)

Fredag:
Spinn + styrka- instruerar
Gymmar- Baksida ben, vader

Lördag:
Gymmar- axlar, triceps, mage
Alternativt Bodypump och eller spinning

Söndag:
Dans Zumba- instruerar
Vila

Det svåra är att jag inte kan göra allt.

Jag kan inte instruera flera pass, styrketräna i gymmet och gå på andra gruppträningspass. Eller kan o kan men frågan är hur bra det skulle vara?

Vissa gruppträningspass och vissa pass jag själv instruerar ser jag som lättare träning/återhämtning och kan då köra mer än ett pass på en dag/efter varann. 

Jag ska bli bättre på at ta mig upp på morgonen och starta dagen med powerwalk eller joggingturer- jag vet ju hur härligt det är när man väl tar sig upp och inte är så bekväm ;)

Längre fram kanske det blir mindre pass att instruera och då blir det mer tid till egen träning istället.

Så nu middag sen ladda för Zumbapass, bröst o biceps. Sen har vi instruktörsmöte. Så ikväll hinns det inte med någon boxningsträning.

Later

Pe



Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback