sunshine men inte på fjälltoppen

18 Apr, 2011 - 16:43 ☆ glada dagar
I Kiruna skiner solen. Det är en härlig dag. Men uppe i fjällen och riksgränsen snöar det. SNÖAR det med stora bokstäver. Vägen är stängd så vi tar oss inte upp. Eländes elände. Väntar och väntar. Har väntat hela dagen på att få fara till fjälltopparna.... Förhoppningsvis skulle vägen upp till gränsen öppna vid 17.00.

Snö jag gillar dig men det är dags att sluta vräka ner nu. Okej!!?




Nu är jag glad ändå för det är härligt att vara i Kiruna! Men jag längtar till fjällen nu. Riktigt riktigt mycket.

Jag och J startade dagen med ett tidigt träningspass. Fantastiskt. Jag gissar på en träningsvärk imorgon efter att ha plågat bröstet i bänkpress och kört slut på magen.

Träna med J är toppen. "En till. kom igen. Tänk på sexpacket" pepp och en träningskompis gör det roligare och jobbigare. Går inte att fuska eller ge upp när man är trött.... :)

Ja som sagt väntan hela dagen. träning. kaffedrickande. gröt hos farmor. pussat på min brorsson.... rätt skön dag ändå i Kiruna :)

Nu håller jag tummarna för att vägen öppnar och jag får fara och andas in lite fjälluft!

Puss kompisar

Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback