idag är dagen när jag slutade och började

01 Aug, 2011 - 23:16 ☆ glada dagar


Jag slutade snusa idag. Kl 15.57. Nu är det färdigt! Jag har inte råd. Jag vill inte snusa. Äckligt. Onödigt! Sagt och gjort och med en grym självpepp!

Jag började snusa igen idag. Kl 18.57. Sen var det färdigt. Jag tar mig råd. Jag vill ju snusa. Det är gott. Det är något att göra. Sagt och gjort och med en grym självpepp sladdade jag in på statoil. Ge mig en ettan. NU!

Suck. Jag är en dålig människa jag vet.

Men jag har kommit på att jag är en tävlingsmänniska
och måste ha något att vinna om jag ska sluta (ja för tydligen räcker de inte som motivation med friskare tandkött, fräschare tänder, pengarna jag lägger ut osv....)! Jag behöver någon att tävla mot. Typ att någon till ska sluta samtidigt. Eller jag att jag får en resa eller massa pengar om jag slutar. Då brinner tävlingsmänniskan i mig och vägrar förlora....

Men jag klarar inte av att motivera mig själv. Hjälp mig kompisar!!! Utmana mig!! Tävla mot mig!!! ;)




Förutom att varit icke snusare i 3 timmar
så har jag jobbat hela dagen. Rätt skönt ändå. Men det är lite folk i butiken. Vart håller ni hus alla ni med trasiga arbetsskor och håliga arbetsbyxor?? Kom in så ska jag ta fram några nya snickersbrallor till er!!! ;)

Sen var det boxningsträning ikväll. Som jag hade längtat!! Det var bara jag, Andreas och Niklas idag. Men det blev en bra träning, och framförallt väldigt svettigt!!



Svett är hett... Eller nåt :)

Kombinationer på mits, slagserier på säck, bål, treövningar, parövningar... jag fick ihop en bra träning och kände mig nöjd. Men vart är alla boxare? Från träningen har vi inte sommarlov! ;)

Har ni haft en bra dag?

Jag mår bra bra bra bra. Hoppas ni gör det också!

Fröken säger godnatt
Pe


Kommentarer
Linda säjer:

Är också lite så - om jag får något reelt mål så blir det lättare. Skulle själv behöva dra ned på sötintag och sluta stressa men det är lite svårt att mäta - annars hade jag gärna tävlat mot dig :)

2011-08-04 @ 20:16:43
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback