jag är kär

02 Feb, 2011 - 17:22 ☆ glada dagar
Kär kär kär. jag är kär. jämt. hela tiden.

Igår blev det ett ryggpass i gymmet efter mitt BC pass. Stötte på Tomas (step ins fantastiska instruktör) bland skivstänger och vikter. Vi pratade om kommande kvartalsutbildning (Bc och Bp) som äger rum i mars uppe i Luleå. Det är grymmaste Fredrik som håller i både Combat och pump kvartalen.

P- "Jag är fan kär i Fredrik!!!"
T- "Men du är väl kär i alla!?"

Och när jag tänker efter så har Tomas rätt. Jag är kär i alla. Mina kollegor på step in har svårt att hålla reda på alla mina kärlekar.

"Men är du kär i han också?"
"Det går inte att hålla reda på alla som du är kär i" "Vem är det då? Är det också någon du är kär i?" "Du och dina killar"

Det är ett uttryck jag slänger med har jag upptäckt. Jag är käääär i han! Haha jag säger det ofta. Om någon är rolig - är jag kär. Om någon är vältränad - är jag kär. Har en kille snygga skor - jag är kär. osv osv....

Kär är ett skojjigt ord. Det låter roligt att vara kär. Man blir glad av att säga att man är kär. haha! Bli kär på riktigt, alltså på fullaste allvar, utan att skojja om det, det tycker jag är läskigt!

Men kär-lek skrämmer mig inte. På lek är jag kär...... ;)



Jämför med en glass. Det ser gott ut, dem är färgglada och man blir lite sugen. Men man törs inte smaka för man vet att det inte riktigt är bra för en. Finns en risk att man vill ha mer. Så det är bättre att låta bli. Eller så äter man den där glassen som ser så ofantligt god ut. Men sen då? Den tar slut och allt blir som vanligt igen. Nej se men inte röra :) Och vara kär på avstånd..... hahaha....

På tal om glass vill jag ha den här tröjan

Över och ut slut

Pe

 




Kommentarer
Elin säjer:

Jag brukar också kunna slänga mig med ordet kär ibland. Då vet man att det är en speciell person, som är rolig eller charmig eller vad som... Kär är, som du skriver, ett härligt ord!



Sen när det gäller den riktiga förälskelsen så tyckte jag också att det var läskigt och försökte "undvika" det i några år, men sen när man väl träffar han med stort H så kan man inte undvika det hur gärna man än vill! :O :)

2011-02-03 @ 08:27:02
Blogg/Hemsida: http://jagblirsnartfru.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback