Har jag misslyckas med bloggen?

16 Jul, 2011 - 13:24 ☆ tankar o drömmar

Om man har en matblogg - skriver man recept och visar bilder på resultatet

Har man en familjeblogg - skriver man om familjelivet och visar bilder på ungar som gungar eller något annat

Har man en modeblogg - skriver man om kläder och visar bilder på outfits

Så har man en blogg där man skriver om träning. Så tränar man. Och visar bilder på resultaten.

Jag hör folk som tycker det är hemskt att man lägger ut bilder på sig själv och visar hur man ser ut.

Okej jag köper det. Man tycker och tänker olika. För mig känns det inte konstigt att visa armarna eller min rygg. Jag skriver ju om träning och även om jag inte är någon byggare kan man väl visa resultat? Eller?

Är det mer rätt att lägga ut bilder på sina barn, som inte har något att säga till om? Än att lägga ut bilder på sig själv? Jag läser många träningsbloggar och blir inspirerade av dem på olika sätt.

Någon inspirerar mig genom att ha en bra syn på hälsa, andra för att dem har fina träningskläder, någon annan som har en kropp som jag tycker är snygg!

Allt handlar inte om utseende och visst det har blivit en jäkla hets kring hur man ser ut. Nu har många tjejer börjat gymma och hurra för att man eftersträvar en vältränad kropp istället för en mager kropp!

Men dock kan det som med allting gå till överdrift! Jag är också en bov. jag lägger ut bilder på mig själv och även om jag inte hör till dem muskulösaste eller snyggaste så bidrar jag också till den här jäkla utseende fixeringen!! Omedvetet!

När jag bloggar tänker jag att jag vill inspirera er läsare till en hälsosam livsstil och en avslappnad härlig attityd till träningen.

Jag vill att ni ska bli taggade att träna. Jag vill visa mig som jag är. En vanlig tjej som jobbar med träning och som älskar träning. Men som inte är den mest perfekta. Jag skrattar åt andra saker också. Jag går ut på krogen och dansar och dricker vin. Jag kan vara bakfull. Jag snusar. Jag äter dåligt. Jag är alltid osminkad på bilderna. Svettig och äcklig. För att jag skriver om träning mestadels. Jag visar mig som jag är.

Min tanke har varit att ha en blogg där jag förmedlar känslan "HEEEEY vi tränar för att det är roligt. Och orkar vi inte träna tar vi på oss något färgglatt och köper nya träningsskor för att iaf bli glada"

Jag var leds på alla tokseriösa träningsbloggar där allt handlar om antal reps och vikter. Leds på träningsbloggar där personerna spände upp sig och visade sina meterhöga biceps. 

Här behövs en lättsam blogg som ger glädje! Träningsglädje och en energikick till mina medmänniskor!! 
så var min tanke....

På ett oseriöst sätt ska jag också spänna upp mig på bild och visa mina små kulor eller mitt sexpack som inte riktigt finns. Eller skratta själv åt mina dåliga poser. För jag har ingen aning om hur man poserar för att visa musklerna på bästa sätt. Jag skrattar bara när jag försöker!!! :)

Men jag vet inte om jag förmedlar det jag vill?

Jag kanske också bara bidrar till en hets för att vara vältränad och ger ångest till folk som inte tränar istället för att peppa dem? Biffiga killar kan visa upp sig på bild för då är det okej. En kille med bar överkropp är lixom inget konstigt.

Om man som tjej däremot visar sig i bikini eller visar magen så blir det plötsligt något dåligt!! Då hänger man ut sig och visar upp sin kropp på ett dåligt sätt... Orättvist tycker jag! Det kanske är skillnad på bilder och bilder vad vet jag. Men som tjej är det betydligt känsligare!! 

Håller ni med? Jag kan väl tycka att sexiga bilder i underkläder känns lite konstigt och jag tänker hoppsan vad den där tjejen viker ut sig på internet....

När det kommer till mig själv tänker jag aldrig på att det skulle vara utvikande bilder. haha. Mina små sportbröst eller okvinnliga figur är det ingen som bryr sig om tänker jag... och att spänna karl-alfred armarna på bloggen är för att vara töntig på ett sätt som jag skrattar åt själv.

Vad säger ni läsare? Har jag misslyckas med det jag vill med bloggen? Är jag bara en bov som bidrar till något dåligt? Är det hemskt att lägga ut bilder som är kopplade till det jag skriver om?
Är det skillnad på killar och tjejer i lättklädda bilder? Är det okej? Är det inte okej?

Hjälp mig är ni snälla med några kommentarer... Anonyma om ni vill.

Puss på er ni fantastiska läsare

Pe 


Kommentarer
Anonym säjer:

Jag tycker du ska fortsätta lägga ut bilder, du är en bra inspirationskälla och tycker du har lycktas förmedla det du vill på ett väldigt bra sätt! :) Keep on!!

2011-07-16 @ 23:52:55
Sandra säjer:

Kör på tjejen! Det är fantastiskt kul med bilder och vem gillar inte att se förändringar? Jag lägger själv ut både bilder på barn och på min viktminskningsblogg på mig själv!! För visst f-n är det motiverande för en själv med att se skillnaden samt läsa andras kommentar!



Keep up the good work :)

2011-07-17 @ 11:34:07
Blogg/Hemsida: http://www.mot56kilo.blogspot.com/
Anna säjer:

Så sjukt bra skrivet! Fortsätt som du gör och ändra för guds skull inget. Du är grym och jag måste erkänna att jag är aningen avis på dina armar ;)

Jag gillar att du inte är superstrikt med din kost utan kan äta en ostmacka och ta ett vinglas och ändå ha en killer body! Ger hopp åt oss andra som också gillar träning men även ostmackor =)

Bry dig inte om alla som ska tycka till om allt. Jag tycker du är grym Petra så kör på som du gör!!

2011-07-17 @ 21:51:18
Bea säjer:

Petra du är en inspiration för många, det finns människor i så olika åldrar som ser sig själv efter media och glömmer bort sig själv, (vilket träning handlar om) Alla är vi olika och vill uppnå olika saker, men glömmer ändå bort sig själva under tidens gång.. "Man blir aldrig nöjd" eller så ska man kanske aldrig vara det? Media och människor förändras hela tiden, men du har en blogg där man som läsare (blir) inspirerad, du har något som många saknar och det inspirerar!, Det jag menar är såklart., Fortsätt att vara (DU).



KRAM

2011-07-17 @ 23:08:48
Blogg/Hemsida: http://beatricebergman.spotlife.se
Hanna säjer:

jag älskar din blogg! Fast de vet du redan :D

2011-07-18 @ 00:14:56
Jenny. säjer:

I löv your blogg. Du har ju fått mig att släpa min extremt otränade och kortisonfyllda kropp till gymmet, med de tankarna att skit i att jag är en blekfeting o att folk kanske pratar. Jag gör det för mig skull, för att återfå kontrollen av mig. Fortsätt snäll du, för du är grym !!

2011-07-18 @ 17:20:32
Marika säjer:

Skit bra skrivet!

2011-07-19 @ 10:04:20
carro säjer:

tycker att din blogg är superbra! och framförallt ÄKTA.

De dagar det är så varmt här i spanien, och har knappt nån ork alls, så tänker jag på dig, för du inspirerar alltid, och helt plötsligt är jag på gymmet eller ute och springer.



pussar o kramar till dig

2011-07-27 @ 00:21:38
Linda säjer:

Jag blir genuint glad och inspirerad när jag läser din blogg. Jag gillar att du står för ett hälsosamt ideal, att du skriver om allt möjligt och att du alltid levererar energi och inspiration i dina inlägg. :D Om jag är det minsta ledsen och läser din blogg blir jag istället full i skratt, jag ler inombords åt dina finurligheter och tokigheter samtidigt som jag känner att jag kanske borde ta mig i träningskragen om jag ska kunna få lika vältränade snygga armar som du. ;)



Ha det bäst i sommarvärmen, ser fram emot att få gå på dina pass till hösten när sommarvärmen inte lockar lika mycket. Nu ska jag bege mig till grisan och jaga pojkvännen några varv runt 3,5 km-slingan ;)

2011-07-27 @ 14:50:54
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback