Tisdagslycka och sockerbomb

12 Jul, 2011 - 18:07 ☆ glada dagar


Jag blir glad på jobbet när kollegan kommer med jordgubbar! Jordgubbar kan nog vara det bästa jag vet, och jag är väl inte ensam om att frossa i det hela sommaren??

Jag och J har ett vad förressten, som innebär sockerförbud/sötförbud juli ut. Med det menas allt som innehåller socker. Inge godis, glass, läsk, saft, sötade yoghurt, kesellahallon, drinkar, chips, choklad!!! osv...




Vi får inte heller äta sötade grejer som tex sockerfri glass, cola light, fun light eller vad det nu kan vara. Tanken är att få bort sötsuget så då är det inte tillåtet med sötade ting....

Jag trodde det skulle bli en lätt match och att jag skulle sopa banan med J... Men jag är typ beroende av cola light så att inte få dricka någon alls gör mig galen!!!

Annars har jag inte sååå mycket sug. Äter inte ofta godis eller fikar så det klarar jag mig ifrån.. tror jag. Älskar kesella hallon också så det kan jag längta efter. (är så gott att blanda ut vanlig kesella med lite kesella hallon)

Men bort med sötsuget. Bort med onödiga sötade ätbara grejer.

När man inte får äta så är man plötsligt mer sugen har jag märkt. Och plötsligt ser man godisätande människor överallt! haha....

Vi äter självklart bär. Så här frossas i jordgubbar och blåbär. haha :) Annars vore det tufft att fara på semester om någon vecka.

Nu ladda för combat! Pussssss

Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback