det var jag som luktade svett

30 Jun, 2011 - 00:04 ☆ glada dagar
Visste du att 17% av Sveriges yta består av blåbär?



Jag tog cykeln till Ica och tur var väl det. Jag handlade mer än jag hade tänkt så jag höll på trilla av cykeln.

Det var milslånga köer i kassan. Alla stod nära varandra och väntade och väntade..... Gubben framför mig såg märklig ut. Och han luktade svett. Jag kände en hemsk otrevlig svettlukt och tänkte att detta är inte okej! Duscha gubbe!

Här står jag i träningskläder och är fräsch och lite rosig om kinderna bara, medans den där gubben i propra kläder luktar illa.

Folk har värmeslag. Alla svettas. Det är sjukt varmt. Så jag förlät honom.


J var hos mig och hälsade på när jag kom hem. "Du luktar svett! Som en karl!" säger han..

VA FAAAAAN? DET VAR JAG SOM LUKTADE SVETT! INTE GUBBEN! JO jag luktade riktigt dåligt jag kände det själv nu..... Aldrig ska jag gå i blöta träningskläder efter ett träningspass. Men eftersom jag cyklade hem från step in tänkte jag att jag duschar hemma. Och sen tyckte jag inte att jag var så äcklig ändå, svetten hade väl torkat in lite i fläktandet på cykeln... så jag for oduschad o handla...

Jag luktade hockeykarl!



Förlåt gubbe som jag beskyllde i mina tankar. Förlåt mina medmänniskor på ica!


Förutom svettproblem så har jag ångest inför helgen!

Problem 1)
KIRUNAFESTIVALEN! Kirunas stolthet. Höjdpunkten förutom jul att fara hem! Äger rum från och med imorgon!

Problem 2) Jag jobbar fredag till 17.00

Problem 3) Det är 40 mil upp till Kiruna

Problem 4) Öl och festivalmat kostar pengar

Problem 5) ROBYN spelar i Skellefteå på fredag. Jag älskar Robyn och vill egentligen fara dit och se henne. avguda henne.

Problem 6) Jag jobbar i receptionen på step in på söndag 11.30

Problem 7) Om jag far till Kiruna är det fortfarande 40 mil hem på söndag

Problem 8) Jag har inte missat en Kirunafestival på över 10 år!!!!

Problem 9) Jag vill sitta i ett öltält och träffa gamla vänner

Problem 10) Är att 1-9 är nog med problem.

Ångest. Tack och godnatt.

Pe




Med Kirunafestivalen kommer lusten att leva. Den skakar om din kropp lika starkt som den tyngsta dynamitsalvan i Kirunagruvan. När andra festivaler riggar scenlyse, tänder vi midnattssolen. När andra festivaler bygger sin stora scen framför ett Åhlénskomplex, kör vi Kebnekaisemassivet som kuliss.

http://www.kirunafestivalen.com


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback