Jag älskar sommarkvällar

30 Jun, 2011 - 23:10 ☆ glada dagar


VILKEN DAG! underbar men hemsk.

Jag tog en springtur imorse. Det var skönt i ungefär 3 km, sen var det varmt. Med varmt menar jag varmt. Som i jätte varmt. Kom hem tog en kall dusch. Eftersvettades som en gris. Tog en kalldusch igen. Svettades...

Eftersvettningar som heter duga! Nu är det ju inte smart att duscha kallt när det är varmt. Men det känns ju som ett måste. Även om eftersvettningarna är som en flodvåg. Haha. Låter rätt äckligt. Men jag kände mig rätt äcklig också så inget att skämmas över....

Tog en cykeltur till jobbet. Varmt. Jobbat hela dagen. Varmt. Varmt ute varmt inne. Luften i lägenheten står still. Jag får panik. Jag älskar egentligen värme. När man får sitta vid vattnet och vara ledig :)

På eftermiddan/kvällen tog jag och J en promenad. Satte oss på en bänk vid vattnet och tittade på krokodiltofflor och folk. Med Pite summer games i helgen livar hela Piteå upp. Folk överallt!! Galet! Men jag tycker det är härligt med mycket liv och rörelse :)

Vi gick upp på strömlida och jag beslöt mig för att köra intervaller där imorgon. Får se hur sugen jag kommer vara på det när morgondagen är här.... :) Det är ändå brantare än man tror....




Kvällen avslutades med ett dopp i älven. Eller hundsim. Tydligen ser jag ut som en hund när jag simmar. Underbart.... haha



Kallt var det. Men efter dagens värme kändes det fantastiskt!!



Jag älskar sommarkvällar! Älskar älskar älskar!




Godnatt
/Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback