ring på fingret vs en fet klocka

17 Mar, 2011 - 00:17 ☆ glada dagar
Idag träffade jag min ungdomskärlek. Min stora kärlek. Mitt livs kärlek brukar jag alltid säga.

Det slog mig hur olika våra liv har blivit.

Han- har ring på fingret
Jag- har en fet klocka på handleden

Han- bor i hus och lever vuxenliv
Jag- bor i lägenhet och lever ungdomsliv

Han- oroar sig för att barnen ska ramla i trappan
Jag- oroar mig för att snubbla på löpbandet

Han- har jobbat i 100 år
Jag- har pluggat i 100 år

Han- har familj
Jag- har mjukisdjur

Han- har fina foton på sina barn i telefonen
Jag- har skrämmande foton på mig själv i telefonen

Han- pratar om att det är viktigt att hitta bra barnvakter om man vill resa bort
Jag- pratar om att skita i allt säga upp lägenheten sälja allt jag har och dra till Nya Zeeland

Han- har fullt upp med jobb och ta hand om familjen
Jag- har fullt upp med att träna och att ta hand om mig själv

Han- känns stabil och har samlat vuxenpoäng
Jag- tar en snus och undrar när vi hann bli äldre än 20


Jag är inte avundsjuk. Säger inte att han har det bättre än mig eller att jag har det bättre. Olika. Men garanterat mår vi lika bra och är lyckliga av olika saker. Jag skulle inte byta min vardag med någon. Just nu mår jag ofantligt bra av att vara där jag är. Vilket vill säga att jag bara har mig själv att tänka på.




Den viktigaste personen i mitt liv är jag och jag förtjänar att vara otroligt glad och lycklig även om kylskåpet är tomt och det enda som väntar på mig när jag kommer hem är mina mjukisdjurtigrar. :)

Och nej jag har aldrig gråtit av lycka för att jag har fått barn, men att vara riktigt snussugen och få öppna en en ny dosa är banne mig inte fy skam det heller...

Tack och godnatt. Imorgon väntar en f a n t a s t i s k dag!

Pe




Kommentarer
sofia säjer:

Ha ha! Ja, man ska uppskatta det man har.. sitter på tåget och har trist, ovan att bara sitta.. passade på att kika in här.

Ska plugga lite bc med..

Ha det kanon så ses vi till veckan!

Kram

2011-03-17 @ 13:16:29
sofia säjer:

Ha ha! Ja, man ska uppskatta det man har.. sitter på tåget och har trist, ovan att bara sitta.. passade på att kika in här.

Ska plugga lite bc med..

Ha det kanon så ses vi till veckan!

Kram

2011-03-17 @ 13:17:56
Rebecca säjer:

Haha ja detta var ett intressant inlägg! Ja jag tycker inte att man ska stessa med sitt liv, allting tar sin tid och barn kommer när det kommer först ska man ju hitta någon man vill skaffa dom dära barnen med och leva sitt liv med. Och det hittar man inte några dagar eller år kanaske ;) Jag tycker du ska njuta och leva ditt liv som du vill och gör ;) och fy fan vad kul det lät att fara ut och resa ;) Hoppas allt är bra :) Kram du måste komma hit och hälsa på när vi fått lillknodden :)

2011-03-17 @ 13:42:40
Blogg/Hemsida: http://aspegrenrebecca.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback