det är en härlig känsla

23 Mar, 2011 - 23:30 ☆ glada dagar


Att släppa ut håret och låta det fara och flyga tycker jag är en härlig känsla.
Träna ger mig en härlig känsla.
Äta när jag är hungrig ger mig en härlig känsla.
Möta levnadsglada människor är en härlig känsla.
Få ett léende är en härlig känsla.
Ett oväntat sms ger en härlig känsla.
Slå som att armarna brinner är en härlig känsla.
Dansa gör mig lycklig.


 
eventuellt våran nya logga till boxningsklubben! :)

Boxning gör mig lycklig. Både i boxningsklubben Björnen och mina boxpass på step in.
Ikväll kom det ett gäng fantastiska deltagare både till mitt zumba pass och boxpass.

För varje vecka som deltagare kommer tillbaka blir jag världens gladaste! Och jag ser att det händer så mycket hos var och en som är i salen.

Det är häftigt att se alla som kämpar, alla som tar ut dansrörelserna, alla som slår hårdare, alla som orkar mer, alla som vill.... :) Stor eloge till er alla, ni ska veta hur stolt jag är över er!!!

Några övningar från kvällens boxpass:

Tempo vs kraft- 3 snabba slag (vänster höger vänster) följt av 1 hårt slag. Rörelse runt i rummet. Högt tempo mycket puls. 2 minuters jobb.

Springa och slå- Jobba i par. Person 1 med mitsar håller om person 2 bakifrån och bromsar medan person 2 springer med höga knän. Här räknar person 1 högt till fem och släpper sedan taget och person 2 springer bort till andra sidan salen och kommer tillbaka och slår 10 snabba raka slag. Börja om. Jobba i 2 min!

Maaaaaage- Par. Person 1 ligger ner på rygg och person 2 sitter framför med knäna nära person 1. Person 2 som har mitsar bestämmer hur många slag kompisen ska slå och varierar mellan 2 slag, 4 slag, 6 slag och 10 slag. Person 1 gör situps och slår antalet slag på mitsarna. Jobba 1 min 30 sek.


Tack för idag!
/ Pe


 



Kommentarer
Matilda säjer:

Det är så jättegrymt att träna med dig som instruktör! Vill aldrig missa ett Zumbapass, nu har jag bokat in mig på din Body Combat också. Ska bli kul att prova något nytt. Med dig som instruktör kan det väl inte vara annat än bra =)

2011-03-25 @ 19:29:08
fröken pe säjer:

Tack snälla Matilda! Vad glad jag blir! :) Tack tack tack för dem fina orden :) Vad roligt att du ska testa Bodycombat. Jag hoppas du ska gilla det passet lika mycket! :)

2011-03-28 @ 16:38:18

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback