Dansmaraton och söndag

29 Maj, 2011 - 20:03 ☆ glada dagar
Har just kommit hem från sista danspasset i Rosvik. Avslutningen blev ett Zumba maraton på 2 timmar. Svettigt och härligt! Det är inte klokt vad tiden går fort när man har roligt. 2 timmar bara susar förbi!





Det har verkligen varit roliga veckor med damerna/tjejerna/kvinnorna i Rosvik.
Alltid så glada och energifulla. Och Jag blir glad in i hjärtat när dem vill att jag ska komma tillbaka till hösten och fortsätta få dem att dansa loss! :) Bättre beröm är väl svårt att få som instruktör/lärare, än att deltagare vill att man ska komma tillbaka! Tack kära kvinnofolket! :)






Avslutningen blev i Folketshus istället för i Sporthallen (där vi har varit dem andra veckorna).

Och tack gode gud för det! Det är inte det ultimata att instruera i en stor sporthall med dåligt ljud, jätte stora ytor, kallt, hårt golv... Det känns som att man drunknar som ledare i en jättehall...

Jag har haft danslektioner (med mellanstadiet) i folkethus i rosvik tidigare och det är en kanon lokal. En scen så man syns när man instruerar, vilket är extra bra för mig som är kort!

Det är lätt att raderna längst bak inte ser mig annars. Det är bra ljud och bra golv. Och det är lagom stort. Det enda som saknas är speglar!

Speglar i en lokal = en danslärares bästa vän! Stor vikt i undervisningen, det underlättar enormt!!


Fick en present också! Nu ska jag koka te och öppna paket! SNacka om söndagslyx!!!!!

ÄR JAG VERKLIGEN VÄRD ATT HA DET SÅHÄR BRA?

kram kram
Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback