En dag i gymmet med pe

06 Nov, 2011 - 22:41 ☆ På gymmet

Så här ser det ut när Petra skall ut i gymmet. Allt börjar med att hon är lite sen. Det är tur att hennes träningskompisar oftast är tålmodiga med henne. Sedan vet hon inte riktigt vad hon skall köra. Hon tittar lite hit och lite dit och bestämmer sig för vad som är roligast för stunden. Sedan kör vi igång. Idag blev det en utmaning från 4-klovern.se
  
                                  

Såhär såg det ut:
5*5 av 100% av kroppsvikten i bänkpress.
5*5 av 75% av KV i militärpress
5*5 med ca 50% av KV extra i dips.

Detta jysterade vi lite för att tjejer är inte lika starka som killar och det skulle nog bli påtok för tungt.
Så vi ändrade lite på detta.

75% på bänkpress, 50% på militärpress, 10kg extra på dips.

Tiden: 11:43.

                                   

Utförande:
Efter lite fniss och hopp i cirklar kunde gummitarzan börja. Det gick svinbra! Hon är en riktigvinnarskalle och körde för fullt från början och rätt fort sprang hon in i väggen, som man säger. Men istället för att ge upp ändrade vi lite på vikterna snabbt och körde på ändå. Film kommer nog på det hela lite senare.

Våga prova köra riktigt hårda pass. Det går att anpåassa efter sina egna förutsättningar och träna efter vad som är hårt efter sin egen kapacitet. Det är inte vikten som räknas utan känslan i kroppen.

                                  

Detta är resultatet, slöa kroppar som håller på att falla ihop. Jag kan säga att jag vann iaf, även fast efter att jag peppat henne under hennes pass så gick hon iväg och plockade skräp medans jag körde, det var ju en sjyst tjej man hade (liten rund, gul gubbe som blinkar och räcker ut tungan).
Mitt tips: Snygga skor gör det alltid roligt att fara till gymmet!

Hur ser ett riktigt tungt pass ut för dig?

Peace!

/J


Kommentarer
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

Utmaningen för vecka 45 ligger nu uppe. Vill du också, tillsammans med andra bloggare, få en ny utmaning varje vecka? Kika in här och delta!



http://sameoldstories.blogg.se/2011/november/veckans-utmaning-2.html#comment

2011-11-06 @ 22:50:07
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/
Ola säjer:

Grymt jobbat!

2011-11-07 @ 13:02:24
Linda säjer:

Gud vad ni är roliga! Jag sitter och skrattar högt för mig själv! :)



Du är grym Petra!

2011-11-07 @ 14:56:13
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
josefine säjer:

naaaw!! saknar dig med!!! :) <3

2011-11-07 @ 17:02:41
Blogg/Hemsida: http://pinksnow.blogg.se/
Jenny. säjer:

Låter jobbigt och härligt !!

Sorry för min "besvärliga" mamma idag =). Men hon var MKT nöjd med hjälpen vi fick. Lagom och bra tror jag att hon sa att den var. Vi lär ju komma in fler gånger och tjorva. ;).

2011-11-07 @ 19:56:34
Blogg/Hemsida: http://jcarpediem.blogg.se/
Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪ säjer:

Söta bilder :D

2011-11-14 @ 23:44:58
Blogg/Hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback