jag står inte ut med energitjuvarna

27 Sep, 2011 - 23:18 ☆ glada dagar
Jag har under den senaste tiden stött på många bittra människor.

Ingenting är bra, negativ klang på varje ord, bjuder inte på ett léende, bara bittra och sura och tråkiga och otrevliga och JAG BLIR SÅ ARG!

Energitjuvar är vad dem är! Och det är något jag inte klarar av. Tjuvarna som sprider så mycket negativ energi så solen går i moln. Man sjunker flera centimer genom golvet för att bitterheten tynger ner en.

Nej jag står inte ut med er bittra människor!!! Jag vill någonstans krama om er och säga "börja träna lilla vän så ska du se att du blir lite gladare"

Min teori är att bittra människor inte tränar. Träning gör oss glada och vi frisläpper endorfiner och lyckorus. Vi får bättre hållning. Vi blir rakare i ryggen och axlarna kommer bakåt. Vi rätar upp oss sträcker på oss och är så lyckliga så vi LER. Vi är stolta över våra kroppar och går med pigga steg. Vi är glada och snygga. Det är vad träningen gör med oss! ;)

Bittra energitjuvar däremot = mungipor som pekar nedåt, rynka i pannan, uttråkad blick, böjd rygg, framåtroterade axlar, tunga steg, tung i kroppen, blaaaa bla blaaaaaa blääää.

Alltså borde alla i bitterklubben börja träna mera. Dansa och våga skratta. Gå en promenad. Få ut bitterheten på en boxningssäck. Lyft vikter. Frigör endorfiner och finn lycka ;)


                        


Min torrhosta eller rethosta eller vad jag ska kalla den ligger kvar. När jag minst anar det bubblar en hostattack upp. Nu börjar det låta som ett gällt hundskall i slutet på varje host. Märkligt....

Annars känner jag mig pigg idag. Har dansat ikväll. Jag behövde det trots hostan. Deltagarna är mitt ljus efter alla energitjuvarna. Behöver få träffa glada människor och dansa tillsammans med dem :)

Rygg i gymmet blev det också. Men inte så tungt. Det känns dumt om jag har någon förkylning på gång. Men kändes skönt att köra igenom lite. Behövde det också. Trots hostan.

Med den lagom lugna träningen ikväll väntar jag och ser hur det känns imorgon. BLir det värre så blir det träningsförbud! Det är det enda rätta för att inte riskera att ligga sjuk en evighet sedan.

Mår ni bra?

Pe


Kommentarer
Elin säjer:

Klart att bittra människor som stjäl all härlig energi som man har inte tränar!! Varför skulle dom annars vara bittra?! =)

Det är jobbigt när man har sånna runt omkring sig och man försöker att le men det funkar bara inte.. Bittert helt enkelt. Men fortsätt stråla som en sol! Det biter nog på nån ska du se! =)

2011-09-29 @ 22:44:18
Blogg/Hemsida: http://mrspeachescandy.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback