När det skapas magi

06 Sep, 2011 - 23:00 ☆ Träning
                                      


Tacka vet jag express pass armar i gymmet. Och tacka vet jag mina nya fantastiskt snygga skor. Och tacka vet jag mitt nya absoluta favoritlinne. Tacka vet jag gott kaffe och en snus. Tacka vet jag gymmet och glada men fokuserade ansikten....Tacka vet jag puls och vattenflaska. Ja tacka vet jag tisdag helt enkelt...

Men magi mina vänner... Magi skapas på följande sätt.

En full sal. Svängig musik. Glada munnar. Svett. Deltagare som klappar händerna efter varje ny låt och koreografi. En sal full med deltagare som dansar. Gör samma sak. Går åt samma håll. Så lika men så olika. Alla sätt är bra sätt.

Magi skapas när vi i närheten av andra får träna, svettas, skratta, utmanas.

På Step in i en träningssal. Där skapas magi. ;)


                           

                                                              Glad instruktör!

                           

Vi mår bra av andra människor. Det ger energi och adrenalin. Skratt blandas med svett och energin smittar av sig människor emellan. Det är något speciellt att träna i grupp. En gemenskap. Har ni inte testat gruppträning så tycker jag ni ska testa. Jo träna själv är fantastiskt härligt. Men det är härligt att inte vara ensam ibland också! :)

Har du någon härligt gruppass du vill dela med dig av? Någon speciell känsla eller tillfälle du har varit med om?
Tycker du om det? Tycker du inte om det?

Jag är ju instruktör och älskar det jag gör, så hör gärna era åsikter :)

Hoppas ni har haft en härlig dag kompisar

Pe




          

 

Kommentarer
Linda säjer:

Vilken fantastisk start jag fick på höstens träning! Tusen tack för att du är en så härlig instruktör - och tack även till alla som tränade. Vilka härliga människor det finns! :D



Toksnygga skor - finns de i rosa måntro? ;)

Visst är det Asics förresten? De gör de bästa skorna enligt mig :)



Jag tycker om att ha roligt och att skratta då jag tränar. Att bli så där hysteriskt fnittersjuk är underbart livgivande och det händer med jämna mellanrum att jag skrattar så tårarna sprutar då jag tränar jujutsu. Vi är, en så länge, ett litet gäng och träningsformen är sådan att man ofrånkomligt kommer varandra in på livet (till viss del) och jag gissar att det är en förutsättning för att det ska bli så avslappnat. Nu är det ju kanske inte heller riktigt gruppträning men om vi ska ta med det också så tycker jag om energifylld gruppträning med glada instruktörer och deltagare - precis som idag. När jag går från ett sådant pass känner jag mig nästan lite oövervinnerlig ;)



Ha det bäst!

2011-09-07 @ 00:07:23
Blogg/Hemsida: http://lindagosing.wordpress.com
Sofia säjer:

Sv: Tack så mycket snälla du! Det är så skönt att vara hemma igen :D Nä, det är ingen höjdare men det är bara att härda. Ha en bra dag :)

2011-09-07 @ 09:36:53
Blogg/Hemsida: http://sofiaholgersson.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback