solskenskaffe o morgonträning

16 Sep, 2011 - 09:33 ☆ Träning


God morgon kära ni!

Fredag och det har slutat regna. Äntligen! Klockan är bara halv 10 och jag har redan hunnit träna, duscha o äta frukost. Helt perfekt.

Det här med att träna på morgonen kan vara lite speciellt.... Vissa älskar det medans andra hatar det. Fördelen är att efter jobbet behöver man inte stressa på gymmet eftersom träningen redan är avklarad :)

När klockan ringer 05.35 känns det inte jätte roligt kanske. Men efter en kaffekopp och en liten frukost så vaknar iaf jag till. Spinning pass kl 06.30. Tyngre än på kvällen. Pulsen vill rusa lite snabbare. Men det får man ta...

Efteråt ben. Ben är tungt. Och att träna tungt före klockan 8 på morgonen känns sådär... Jag måste ner på lättare vikter än jag skulle ha kört om det var senare på dagen. Kroppen har för lite energi för riktigt tung träning. Men det accepterar jag och utifrån det kör jag ett så jobbigt pass som jag klarar av. :)

Over head squat, benböj, hacklift, marklyft, utfall med hantlar för att avsluta med lårcurl o benspark.

På skakiga ben far jag sedan hem. Vräker i mig en jätte frukost. Fyller på med mera solskenskaffe och laddar inför arbetsdagen! :)

                       

                       

Annars är fredagar som vilken dag som helst. Kaos med kläder o träningsgrejer överallt. Snubblar över skor i hallen. Jösses vad jag längtar till flytten! Ett träningsrum och ett skorum är nog ett måste ;)

Imorgon min födelsedag och jag ska ta sovmorgon!! Efter denna vecka är jag så värd det.

Later

Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback