Le.

28 Sep, 2011 - 07:51 ☆ glada dagar

Jag började dagen med att få mig en tankeställare. En rejäl sådan. Ibland är jag bara så jävla klumpig och tänker mig inte för. Det kan såra människor och jag ber om ursäkt. Jag är så ledsen. Så mycket att frukosten får mig att må illa. Jag vill ge en förklaring.

Ibland när jag är ironisk i bloggen, skriver något konstigt, gör fula bilder i paint osv så är det så självklart för mig att det inte är på allvar. Jag fnittrar för jag vet att det är lite att driva med mig själv och annat. Men hur ska andra veta det egentligen? Det är som det här fenomenet med sms. Hur lätt det är att misstolka eftersom man inte hör sättet det sägs på. På sätt och vis kanske det är lite tjusningen. Att man inte riktigt vet hur det ska tolkas....


Jag pratade om sura typer i förra inlägget. Jag menade dem som gnäller i butiker. Tex att alla kläder är skit, skorna är fula, maten är dyr, gardinerna har fel färger, osv osv. Jag pratar om dem som finns omkring mig men inte finns i min närhet. Jag pratar om dem otrevliga typerna. Som inte kan säga något snällt. Som väser spydigheter som en orm. Dem pratar jag om.

Jag pratar inte om några andra. Ingenting om människor som mår dåligt på riktigt. Jag pratar inte om sparka på dem som redan ligger. Jag menade inte att hoppa på någon. Förlåt till er som känner sig träffade.

Jo jag Petra vet bättre. Jag vet att det oftast ligger något bakom en bitter människa. Att dem kan gå igenom något fruktansvärt som jag inte vet något om. Frun kan ha lämnat dem, barnen kan vara sjuka, man kan ha förlorat allt man har, bästa kompisen kan ha dött, hunden kan ha sprungit bort.... Jag vet när jag tänker efter.

Men jag orkade inte göra något djupt inlägg utan tänkte att "LÅT OSS ALLA TRÄNA OCH MINSKA VÅRA BEKYMMER" ;) haha. Jag vet att det inte är lösningen på allting.

Men det kan hjälpa. Träningen kan hjälpa. Och vänner, bjud den du möter på ett lèende. Alla behöver ett lèende. Alla behöver en varm hand. Snälla ord. Så ös på med värme och kärlek till varandra.

Man vet inte vad som döljer sig bakom ögonen du möter.

Du kan göra någons dag med så små medel. Så det kompisar är precis vad vi ska göra.

Kärlek till dig! Jag tycker du är fantastisk. Och jag är ledsen för mig klumpighet. Jag finns här. Hela tiden.

<3

Pe




Kommentarer
Linda säjer:

Godmorgon!



Jag förstår precis vilka människor du menar och jag håller med om allt du säger.

Tror att du och jag är lite lika. Orden bara liksom slinker ut och man vet precis vad man menar. Och så blir det lite fel ibland.

Jag läste inte fel och jag fattar. Fler leenden och positiva tankar till folket! :)

2011-09-28 @ 08:47:00
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
Anonym säjer:

Träning hjälper. Du Petra hjälper, har man haft en riktigt dålig dag och man vet att du har ett pass som man kan gå på så brukar jag tänka "under och efter passet är livet på topp igen". Du är en riktig energispridare. Tack, tack, tack... :) /Emelie

2011-09-28 @ 09:05:29

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback