Discoboll

21 Aug, 2012 - 22:43 ☆ glada dagar
Ikväll höll jag mitt näst sista Zumbapass.
 
Två tankar drabbade mig.
1) Jösses vad det här är roligt.
2) Hur tänkte jag när jag ville sluta med det här?
 
Ja. Jag är en passoman. Har en miljon gruppträningspass alltså. Dem har varierat lite men för de mesta har jag haft många i veckan. Det är som en drog. Man blir lixom hög av glädjen och adrenalit och av kärleken från deltagarna!
 
Nu har jag bestämt mig för att minska på passen och kanske få en lite lugnare höst.
Inge mer Zumba, inge mer Bodycombat, ingen Indoor walking.....
 
 
Fan så trög jag är. Hur ska jag klara mig utan min älskling Bodycombat? Ja den som lever får se....
 
Jag älskar varje sekund när jag har pass. MEN men men. Det är en stress att inte ha någon ledig kväll. Kolla Tv i soffan? Vad är det egentligen? Sen tar förberedelserna en enorm tid. När jag som förra terminen hade 5 pass i veckan är det mycket koreografi som ska övas in, mycket musik att leta, mycket koreografi att skapa....
 
Det är absolut kul men när tiden inte räcker till blir jag stresad och känner inte att jag instruerar mina pass så bra som jag borde göra. Hur många kvällar har jag inte somnat med hörlurarna i öronen för att nöta in musiken i hjärnan. Haha. Galet. Men galet är sant.
 
Så poff kaputt bye bye så var flera pass borta.
 
Mer tid till min egen träning. Mer tid till att kolla Dallas hemma i soffan. Mer tid att.... ja vad gör man när man har ledig tid? Hur beter man sig? Ska man baka en kaka? Laga avancerad mat? Städa? Hmmm... Jag börjar undra om det kanske ändå inte är bättre att fylla sin "lediga" tid i en träningssal istället :)
 
Men det är klart man kan ju stå under en discokula med goda vänner om man inte har något annat för sig.
Bara en sån sak.
 
 
God natt
 
 
 

Kommentarer
Anonym säjer:

Men älskade vän! SÅ TRÅKIGT! Usch, så jag ska SAKNA dina BC-pass!! Och även att nån gång titta in på dina zumba pass. Vad blir det för pass du ska ha i höst? Jag kommer iaf på dom alla mina lediga dagar!:) Nu när du har tid på kvällarna så måste vi ses, springa, gymma och dricka kaffe :)

2012-08-21 @ 22:59:29
Blogg/Hemsida: http://emelielarssons.blogg.se
Linda säjer:

Jag fattar! Men jag kommer att sakna dig på BC!

2012-08-24 @ 21:28:02
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback