Hatar mat

22 Aug, 2012 - 18:04 ☆

Jag önskar att jag tyckte om att laga mat. Men nej. Jag avskyr det. Hata är ett starkt ord men nej jag kan inte tycka det är roligt på något sätt alls.

Det tar upp tid. När jag egentligen vill göra något annat så måste man fixa mat. Och man ska äta. Och jag som är hungrig konstant. Det är ju ett helt projekt med detta ätande.

När jag blir rik ska jag anställa en kock.
Och en städare.
Och allt annat som jag inte vill göra själv. :) jag ska bara fokusera på att göra roliga saker. Som att springa i regnet.

Mamma säger ofta att jag måste lära mig laga mat till den dagen jag får barn.
Tur det är länge dit!

Jag tycker lite synd om mina framtida barn. Dem kommer få äta keso och bullens varmkorv.

Dem kommer inte få några nybakta kanelbullar.

Dem kommer ha för långa byxor för jag vet knappt hur man stavar till ordet symaskin. Dem kommer frysa om fötterna eftersom dem inte kommer få några stickade yllesockar i julklapp.

Men dansa skulle dem få göra.
Med deras galna mamma kl 7 på morgonen. För sånt tycker jag nämligen är roligt.

Jag har en fisk i ugnen nu ska jag bara tala om. Och jag borde väl ändå inte kunna misslyckas med att koka ris i påse?


Kommentarer
Elin säjer:

Jag kan sticka så jag kan hålla dem varm om fötterna! ;)

2012-08-22 @ 21:32:34
Blogg/Hemsida: http://mrspeachescandy.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback