jag är rädd

15 Aug, 2012 - 22:30 ☆ glada dagar
Det är mycket jag är rädd för har jag kommit på.
När jag springer i skogen är jag rädd för att möta björnar, älgar, hästar....
J säger att jag är paranoid och tror att alla djur vill äta upp mig.
Det är sant. Dem vill äta upp mig.
 
Imorse sprang jag milen innan frukost. Jag sprang i skogen och hörde hur det brummade.
BJÖRNEN ska äta upp mig var min första tanke. Sprang några meter till. Hörde ljudet igen. Stannade upp. Hjärtat slog jättefort...
 
Det var min mage. Som kurrade. Ingen Björn. Hoppsan. Men hade det varit en björn hade den garanterat velat äta upp mig.
 
Dagarna fortsätter med springturer, jobb, träning. Solsken.
Sommarvärmen kom nu när de flesta börjat jobba igen. Haha snacka om en rejäl käftsmäll. Tack för det sommaren!
 
 
Ikväll bjöd vi Elin o Patte på grillad lax. J lagade maten. Det var tur. Jag kan nämligen inte laga mat.
J har sagt några gånger att jag ska få en matlagningskurs när jag fyller år. Jag hoppas inte det!
Dels har jag inget intresse. Och dels skule jag dö. Jag skulle drunka i någon mjöldunke eller bränna ihjäl mig på spisen. Eller så skulle alla skratta åt mig när jag orsakar totalt kaos. Då skulle jag skämmas ihjäl och dö.
 
Jag hoppas jag får presentkort på en restaurang istället. Det vore grejjer.
 
Imorgon är det nog dags att gymma igen. Det var länge sedan. Jag har tappat alla muskler och är svag som en liten räka. Men att jag har fokuserat mer på att springa har fört mycket bra med sig. Jag har tex hunnit fundera ut många taktiker på hur jag skulle fly om jag möter en björn. Eller en älg för den delen.
 
Pe
 
 

Kommentarer
K säjer:

Vi är helt på samma linje när det gäller djur och löpning, har alltid strategier om hur man bäst flyr en björn/älg ;)

2012-08-15 @ 23:08:26
Blogg/Hemsida: http://www.sugarpaste.wordpress.com
Isabella säjer:

Vad har du för klocka? Nån närbild på den kanske? :)

Svar: En garmin pulsklocka med gps! Världens bästa!! :)
Petra Lindmark

2012-08-16 @ 22:37:48

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback