Stackars er!

11 Mar, 2012 - 19:11 ☆ glada dagar

Jag tycker synd om er sörlänningar. Lider med min bror nere i Örebro. Lider med syrran nere på västkusten. Tycker synd om vänner i Sthlm.

Vi har det så galet bra här uppe i norrland så hälften vore nog ;)

Jo okej det är säkert mysigt nere i södern när våren kommer och blommorna kommer fram och ni kan dra barnvagnen på asfalten. Eller när ni kan gå i höga klackar på bara gator eller vad ni nu gör ;)

Men här uppe!! I Piteå! Här är det oslagbart. När solen skiner går vi ner på isen. På älven. Promenerar.

Folk åker skidor, skridskor, drar barnen på kälke. Sätter sig på sittunderlag i snön.

Här är det vinter/snö/tidig vår. Och ingenstans på jorden är det bättre att vara än i norra Sverige! ;)

Vi invigde balkongen idag också. Mådde gott och drack kaffe i solen medan det droppade från taken.

Men jag säger de igen. Våren är för tidig för allas bästa. Vi vill ha vårvintern kvar i april och maj!!! :) för vackrare ting finns inte!

Det är därför vi väljer att bo här uppe sa vi idag. Jag och J. Vi kommer aldrig lämna Norrland. ;)

Vi vill ha vinter. Och snö. Vi vill ha vårvintern. Vill köra skoter. Åka snowboard. Åka skidor. Vara i fjällen och i skogen.

Vad vill du? Vad är livskvalité för dig??


Kommentarer
Linda säjer:

Amen! :)

2012-03-12 @ 09:11:45
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
Jenny. säjer:

Jag håller verkligen med. Det är nu Norrland är som bäst !!

2012-03-12 @ 12:00:40
Blogg/Hemsida: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback