Drömmar

30 Nov, 2012 - 23:27 ☆ tankar o drömmar

Så kom fredagen efter en vecka med jobb och träning. Med fredag kom även snön och jag är överlycklig över att det är 1a advent på söndag!

Det betyder att julen närmar sig och snart kommer min älskade storebror med hans fantastiska fru och underbara unge!

Jag längtar så mycket efter dem. Jag längtar tills vi sitter samlade på julafton och skrattar och njuter.
Det enda jag önskar mig i julklapp är att storasyster och hennes sambo också kommer hem!! Då vore lyckan total!

Jag har alltid älskat julen! Det har i alla år betytt att familjen samlas. Till jul har jag alltid åkt hem till Kiruna. Julen har jag träffat mina gamla vänner. Umgåtts med släkten. Jag flyttade från Kiruna för 10 år sedan och varje år har höjdpunkten varit att få fara hem och fira jul!

Numera bor mina föräldrar i Piteå men Kiruna är alltid hemma och en jul utan Kiruna är ingen jul. :) Kiruna är julen för mig.

Traditioner!!! Fira julafton hos farmor och farmor. Tända ljus hos morfar. Ta en långpromenad i den vackraste staden som finns. Äta hos mormor. Träffa tjejerna. Det är så viktigt och jag älskar det så mycket!! Jag längtar så jag blir galen!

Ska försöka att inte äta ihjäl mig på choklad och pepparkakor fram till jul nu. Träningen ska prioriteras! Alltid. Efter att ha startat helgen med bl.a. raka marklyft är mina baksidor helt slutkörda vilket är bra. Ett steg närmare.
Jag ligger på lite "övervikt" vilket känns bra nu, jag känner mig stark. Fokusera på att deffa och tappa vikt tänker jag göra först nästa år. ;)

Det var allt! Njut vänner. Julen närmar sig och det är äntligen snö igen!

Puss och godnatt
Fröken Pe


Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback