Tävlingstankarna

22 Sep, 2013 - 00:14 ☆ På gymmet, glada dagar
Hej vänner. 

Det är lördag och det är höstmörkt. Hör många som säger att det är mysigt med mörkret. För mig är det det absolut värsta jag vet! Finns inget jag avskyr så mycket som mörker. 

Det som är positivt med hösten är att luften är härlig att andas, färgerna är vackra och jag känner mig mer motiverad till att gå in på gymmet. Nu tränar jag förvisso året om och det spelar ingen roll om det är regn eller solsken, träningen ska ändå göras. Men det känns roligare att gå in i värmen på gymmet nu. 😊👍 

Träningen ja! Jäklar vad bra det känns. Jag är peppad och motiverad till tusen inför denna tävlingssatsning jag gett mig in på. Mitt största problem har alltid varit att jag inte riktigt vågar. Jag är rädd för att "misslyckas" och inte prestera det jag tror att människor förväntar sig av mig. Hatar den där pressen som det endast är jag själv som sätter upp. 

Nu har jag bestämt mig för att tävla och det får gå hur som helst. Känner att jag måste våga ta steget och göra det jag drömt om så länge! Vad är det värsta som kan hända frågade jag mig själv? 

Att jag kommer sist, att jag inte kommer i bra form nog. Men so what? Det är ju inget jag dör av! 😄 Herregud Pe var inte så feg hela tiden!!! Och med det sagt satsar jag allt och blir en erfarenhet rikare. 

Resan är påbörjad och jag är inne i en träningsperiod där jag försöker bygga mer massa och gå upp lite i vikt. Hinner inte bygga så mycket massa egentligen men mer för att toppa formen lite extra innan det är dags för diet. Tanken är att påbörja dieten efter jul. Kring januari. Längtar tills jag får se resultaten av alla träningstimmar! 😊 

Womens physique blir grenen eftersom jag alltid velat stå på en scen och posera! Sen får vi se om jag ger mig på athletic fitness senare. Tanken finns i bakhuvudet. 👍 

Min satsning blir betydligt lättare och roligare med bästa sambon, finaste vännerna och en grym coach! Det är viktigt att omgivningen peppar och ger energi och framförallt tror på mig. Kärlek till er ❤ tack för att jag får dela resan med er ❤ 

Jag tänkte ta upp bloggandet igen! Jag hoppas ni också vill ta del av min resa. 😉 

Avslutar med några bilder från dagens axel och tricepspass. 
Godnatt 

Fröken Pe 















Satans vad snygg man är när man tränar 😄 

Kommentarer
Sofie säjer:

Att vara modig är inte att inte vara rädd - det är att göra något fastän man är rädd!
Bara att du försöker gör dig till en vinnare, tycker jag! Sen spelar det ingen roll vilken plats du kommer på. Heja dig!

2013-09-22 @ 17:35:02
Blogg/Hemsida: http://annikasofie.blogg.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback