Min resa

29 Jan, 2014 - 09:59 ☆ Träning
När jag är trött och hungrig skriker kroppen och hjärnan efter godis och kolhydrater! Inget konstigt med det. Annars känner jag mig hyfsat pigg 👍 träningen rullar på vilket är en härlig känsla. 😊 idag är jag inne på dag 19 i dieten och jag har räknat ut att jag totalt ska avklara 183 dagar!!! 

Haha det låter så länge!! Men en dag i taget. Varje dag räknas! Vissa nätter har jag svårt att sova eftersom tankar om mat, posering, tävling, form och annat tar över. Det är svårt att koppla bort dem. Jag fantiserar om hur jag står där på scenen i toppform och flexar musklerna. 😄 underbart och galet! 

För varje liten dag som går känner jag att jag förbereder mig och ställer in mig mentalt mer och mer. Det känns som en riktigt lång process allt det här. En sak jag kan tycka är härligt är att tankarna på mat blir mindre och mindre. Mat kretsar ju annars konstant i mitt huvud. Vad ska vi äta till middag? Vad är jag sugen på? Vad ska handlas? När ska jag äta? 

Äta äta äta. En banan här och en macka där. Äter tills jag känner mig sprängdfylld... Nu är det så enkelt. Matlådorna är klara. Jag vet hur mycket och vad jag ska äta. Vet vad jag ska handla. Vilka tider jag ska äta. Äter lixom inte bara för att som tidigare. 

För mig är det en rött skön känsla faktiskt, att maten inte tar över på något sätt. 😊 behöver aldrig fundera på vad jag ska äta till middag utan allt är redan klart 👍 

Imorgon far jag och Elin till Sthlm! Nike blast träningskonvent väntar i helgen och ska bli så grymt kul! Koppla bort allt här hemma och bara fara iväg och träna en hel helg. Underbart! 😊 kul att dessutom byta ut gymmet mot lite annan träning i 2 dagar. 

Måste börja blogga igen. Har så mycket funderingar och ord att få ut. Ibland vill jag bara ventilera. 



Kommentarer
Fröken Torsk säjer:

Du e grym!!! Du e så otroligt duktig, jag e imponerad å inspirerad! Ser verkligen fram emot att få följa din resa å sen slutligen få se dig på scenen! ha en grymt härligt helg i huvudstaden brudar!!!
Heja heja!
Kramar

2014-01-31 @ 08:33:56
Blogg/Hemsida: http://strongerbetter.blogg.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback