Lyckomåndag 💗

16 Feb, 2015 - 22:33 ☆ glada dagar
Vilken måndag det blev. Känner mig lycklig in i hjärtat. Startade dagen med kaffe och jobb hemma. Planerade lektioner och svarade på dansmail. Alltid trevligt. 😊 
Sedan for jag och köpte mig ett par rosa tights eftersom man aldrig kan äga för många rosa tights. 👌 
På väg hem fick jag ett meddelande från brorsan som var på isen och åkte skridskor med barnen. 
Jag for dit. Solen sken. Träffade mina favoritbarn. 💗 vi for hem till oss och drack kaffe och åt dinosauriemackor (som 4åringen bestämde är mackor med en smörhög, gurkskivor till ögon och bananpengar till mun) 😄 
Lek & bus med barnen jag älskar allra mest. 
 
Sedan fortsatte jag planera lektioner och jobbade framför datorn. 
Innan det var dags att jobba kväll. 
4 timmar i en danssal. Med fina fina elever. Vilken start på veckan. 😊 
 
Ja det var vad som krävdes för att min måndag skulle bli fantastisk. 💗 
Energi från barnen och eleverna. 
 
Jag minns att en elev jag hade i en barngrupp en gång frågade mig om jag inte var ledsen när jag inte har några egna barn. Jag svarade eleven att "nej jag har ju er". Det är verkligen så att jag inte alls är ledsen när jag har turen att få träffa alla andras barn och får dansa med dem. Jag får möjligheten att bygga upp relationer med "era" barn. Jag får skratta tillsammans med era barn. Jag får hålla dem i handen och dem ger mig kramar när lektionen är slut. Jag får se era barn vara kreativa och prata med kroppen. Det gör mig bara lycklig och glad. 💗😊 aldrig ledsen. 
Visst finns det dagar när jag längtar tills jag får egna barn. Men tiden är inte inne just nu. Så länge är jag väldigt tacksam över att alla ni andra har så fina barn och att jag får låna dem ibland och dansa med dem. 
 
Sedan har jag mina brorsbarn som jag älskar mer än livet. 
Barn alltså. Fantastiska små varelser. 😄👌 
 
Godnatt på er. 
Fröken 
 




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback