vad jag längtar till......

15 Feb, 2015 - 20:07 ☆ glada dagar
 
Det är så viktigt att vi har drömmar och mål. Jag tror att det är det som för oss framåt och får oss att vilja lite till.
Utan mål är det svårare att hålla motivationen uppe och det är lättare att tvivla varför man egentligen lägger ner alla timmarna i gymmet. Något annat som jag har märkt är att det även är lättare för andra att förstå varför man håller på som man gör om man lixom har en "en giltig orsak".
 
För några år sedan när jag älskade att träna lika mycket som jag gör idag fick jag ofta frågor och gnälliga komentar som "varför måste du träna hela tiden", "men du kan väl fika du som tränar så mkt", "kan du inte hoppa över träningen idag" osv osv. Då var det svårare att stå fast vid min vilja att träna hela tiden. Ja jag vill träna för att jag tycker om det, för att det är viktigt för mig trots att jag inte har några specifika mål.... 
Folk köpte inte det och kom med spydiga kommentarer om att jag inte var frisk som bara tänkte på träning....
 
När jag bestämde mig för att tävla och gick på diet var det lättare för alla att acceptera att jag var tvungen att gå till gymmet, att jag tackade nej till fika. För då hade jag ju plötsligt en giltig orsak.
 
Jag blir irriterad när jag tänker på det. För vem har rätt att tala om för mig vad jag får eller inte får göra när det kommer till mina egna val och intressen? Inte en enda jävel ska ifrågasätta om jag väljer att träna istället för att fika. Ingen ska ge mig eller någon annan en spydig kommentar för att vi väljer gymmet oavsett om vi ska tävla eller inte. Så de så. Tröga människor som ska hålla på och ifrågasätta. 
 
Nu har jag fortfarande mål och jag kan stolt säga att jag tävlar i kroppsbyggning. Jag strävar vidare. Ja jag vill hitta på annat också och ja jag vill umgås med familj och vänner.... efter jag har varit på gymmet.
Ni får bara köpa det. Går det inte att acceptera att jag tränar först och träffar er sedan så får det vara. :)
I mitt liv är det viktigt att få in massa roliga saker därav träning är bland det viktigaste. Jag väljer inte bort något annat eller några andra men jag anpassar det så jag hinner prioritera min träning.
 
Bilderna ovan är från dagen innan min tävling i somras. Känslan var magisk. Jag längtar efter att få uppleva det igen. Den känslan är viktig för mig. Ni får aldrig ta det ifrån mig.
 
Hej hå och träna på!
 
Puss kompisar
Pe
 

Kommentarer
Karin säjer:

Håller så mkt med ang andras kommentarer och egen prioritering av träning.Stavas AVUNDSJUKA!

Svar: ja ibland är det nog avundsjuka. Och vissa har en tendens att bara vara gnälliga hela tiden:P
Petra Lindmark

2015-02-17 @ 09:39:20
Ullis säjer:

Så klokt skrivet Petra! Fattar inte varför det ska vara "normalt" med all fika, men inte normalt med träning.

2015-02-22 @ 21:24:11
Blogg/Hemsida: http://ulliso.se/blog

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback