Se tillbaka men blicka framåt!!

04 Mar, 2015 - 19:34 ☆ glada dagar
Hej!
Igår började jag läsa igenom min blogg. Från första inlägget till det sista vilket var väldigt roligt. Jag skrattade högt för mig själv hela natten när jag läste. Vissa tankar var så enormt knasiga och roliga. Något annat som var roligt att se var hur min träning och kropp utvecklats sedan 2009 när jag började blogga. Jag tränar annorlunda och min kropp ser lite annorlunda ut. Nu tycker jag ändå att jag alltid varit relativt vältränad och har en musklig kropp men 4-5 år tillbaka så var jag något mindre. :)
 
Lite bildbevis. Såhär såg jag ut 2009;
 
 
 
Något mindre än jag är i dagsläget ;) Lillryggen och småarmarna. 
 
Sedan följer då år 2010 när jag såg ut såhär;
 
 
 
Den här tiden var jag en träningsglad tjej som instruerade ungefär 10 pass i veckan på step in och utöver det tränade mycket dans och boxning själv. Under sommaren 2010 hade jag det lite jobbigt med en omställning i livet vilket gjorde att jag flydde till gymmet, åt dåligt och rasade i vikt.
Jag sprang mycket och körde en hel del annan konditionsträning.
 
Sedan kommer vi in i 2011 och då kunde jag se ut på detta vis;
 
 
Under 2011 började jag dra ner ordentligt på all gruppträning och instruerade betydligt mindre. Det blev mer fokus på min egen träning och under sommaren 2011 började jag biffa till mig en hel del :) Jag sprang en hel del men inte lika mycket som tidigare.
 
Vi kommer in i 2012 och förändringen fortsätter;
 
 
Under 2012 gymmade jag allt mer och hittade en mera struktur i styrketräningen. Sprang lite som komplement till styrketräningen. Körde en hel del funktionell styrka.
 
Nästa år 2013;
 
 
Första delen av 2013 gick jag ner lite i vikt på grund av stressig vardag och styrketräningen kom lite på efterälken. Under våren och sommaren fick jag till en bättre rutin på träningen och började lägga på mig massa.
Jag bestämde att jag skulle tävla året därpå. 
 
 
Plötsligt är vi inne på 2014
 
Jag la full fokus på att bygga från sommaren 2013 och fram i början av 2014. Jag la på mig mer vikt och jag tränade hårt varenda dag. 11 januari 2014 började jag en 6 månader lång diet.
Den 12/7-2014 stod jag på scenen och gjorde debut i womens pysique. Slutade på en 2a plats och jag fann kärleken i kroppsbyggningen. :)
 
 
 
Nu är det 2015 och jag strävar att bygga mer och komma i en ännu bättre form!
 

 
Så ni ser hur det kan se ut under några år. Vikten går lite upp och ner. Träningen har gått lite upp och ner.
Nu känner jag att jag är i en fantastisk form och utvecklingen går ständigt framåt. Jag vet vad jag vill uppnå med min träning och jag har en struktur som jag följer. Jag har tränat mycket under alla dessa år men det syns så tydligt på kroppen att den förvandlas utifrån hur jag tränat.
Häftigt hur man kan ändras och förbättras hela tiden. Dem smala armarna som fanns under 2009 och 2010 försvann när jag började träna tungt 2011. Förvandligen där är stor.
Kom i en grym form under 2012 som sedan dvalade lite när jag tappade i vikt.
Men sen hittade jag tilbaka ;) Och under 2014 var jag mager men med en grym muskelmassa tycker jag själv. 
 
Nästa tävling är 2016 och då ska jag ha ännu mer där under. Det är verkligen möjligt.
Det har ni precis sett bildbevis på!
 
Puss och kram på er!
 
Se tillbaka men fokusera framåt kompisar!
 
Pe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym säjer:

Hej

2015-03-05 @ 09:17:48

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback