Sådär avis

03 Maj, 2016 - 13:31 ☆ tankar o drömmar


Här sitter jag. Med värsta sortens förkylning. Hostar som en gammal rökare och snorar värre än barn på dagis. Har abstinens efter att träna men försöker ta tillfället i akt att stretcha och yoga när jag inte kan anstränga mig desto mer. Har blivit så rädd för att träna när jag är förkyld. Speciellt med hosta och halsont. 😬 när jag var yngre körde jag mest på och förnekade att jag var sjuk. Livsfarligt. Numera vet jag att det bästa du kan göra med virus och infektion i kroppen är att ta det lugnt. 
Förra svängen jag åkte på förkylning, vid julas, så fick jag bältros som påföljd av att ett väldigt dåligt immunförsvar. Vill inte hamna där igen. 😔 och eftersom bältros kan komma tillbaka flera gånger när immunförsvaret är nedsatt tar jag inga risker denna gång..... 


Jag har dessutom börjat fastna för det här med yoga. 🙏 letar inspirerande konton på instagram och blir så avis på vad dem kan göra med sina kroppar. Min kropp känns som ett stelt kylskåp ungefär och efter mina skador och problem med knän osv tror jag att det är yogan jag behöver för att läka ordentligt. Jag ska ge det en ärlig chans. 😊 jag vill också kunna göra massa fräna saker med min kropp. 

Igår såg jag humorgalan och grät floder när jag såg dessa barn som har det svårt. 😭 vill bara hämta dem och ta hand om dem allihopa. ❤️ jag älskar verkligen barn. Det är väl därför jag älskar mitt jobb så mycket. Att jobba i skolans värld är helt fantastiskt trots mycket slit. När jag ser hur alla verkar ha barn eller är gravida just nu blir jag så jävla avundsjuk alltså. Jag blir otroligt lycklig för deras skull såklart. ❤️ men det är bara det att jag drömmer om att själv få barn. Jag längtar efter att få inreda barnrum och ha leksaker över hela huset. Jag längtar efter att natta mina barn. Se deras första steg. Brukar fundera på vad mina barn ska heta till och med. 😂 haha. 

Tids nog säg. Tids nog är det våran tur. Det är ju så mycket som ska stämma i livet först. Tror dessutom det är bra att längta. 😊🙏 för tänk så lycklig man kommer bli sedan. Dessutom kommer jag bli världens coolaste och bästa morsa. 👊😃 världen är nog inte riktigt redo för det än. 😂 

Å sen är det kanske så att när jag inte har några egna barn ännu, desto mer kärlek kan jag ge till andras barn. Och dem barnen behöver minsann så mycket kärlek dem bara kan få. 👊 

Nu dags att snyta sig! 
Namaste 🙏😊 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback