i kungens stora slott...

01 Nov, 2010 - 00:18 ☆ glada dagar

i kungens granna slott stora stora kök
där bor en liten liten piga
hon alltid har så brått för där är så mycket stök
och jämt ska hon för alla vackert niga

och bannor utav alla hon måste ta emot
för jämt är lilla näsan så rysligt svart av sot
och tidigast av alla hon stiger ur sin säng
och sen går hela dagen lång uti i ett enda fläng
 
först ska kungens krona hon göra riktigt ren
hon gnider den med putset blänka lätta
och sen på huvudknoppen av drottnings sura min
ska lockperuken riktigt rätt hon sätta

Och sen går hon och väcker prinsessan ädelknopp
och tittar noga efter att snällt hon stiger opp
och sedan under dagen hon har ett fasligt sjå
att lära allra allra minsta lilla prinsen gå

och hon ska sopa trappan och hon ska skura golv
och hon ska bära slask och ved och vatten
hon kommer ej i säng fören klockan slagit 12
och då så får hon ligga bredvid katten

men hon är aldrig ledsen fast det är mycket knog
hur än det går i livet så klarar hon sig nog
för se hon går och sjunger så glatt vad än hon gör
ty kungens lilla piga har ett strålande humör





Nu hittade jag ingen bättre version på denna låt. Men det har varit min favorit låt sedan jag var liten. Har alltid sjungt den genom alla år...

Ibland kommer den till mig och bubblar ut i lite sång. haha. Kanske nu när jag har jobbat så mycket som jag började tänka på den igen?... :)

Det gäller att behålla solskenshumöret uppe även de dagar man känner sig stressad och trött. :)

Idag som varje söndag dansat med alla barnen. Även om det är riktigt jobbigt att aldrig få vara ledig söndagar så känns det så härligt när jag väl är där och träffar dem alla barnen! :)

Efter det blev det boxpass och sedan mage o rygg uppe i gymmet med Elin!

Bra kväll, som avslutades på absolut bästa sätt med gott fika i det perfekta sällskapet!! Tack söndag :)

Pe

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback